Magggz

Inrikes BKK - Surat Thani

8 inlägg i detta ämne

Hej!!

Vi tänkte flyga inrikes med Nokair till Surat thani för att senare ta sig vidare till Koh Samui.

Dock ser jag att det endast finns biljetter till flyget 06.00 eller sen kväll ( vilket ej är något alternativ).

Men när jag behöver lämna hotellet ( bor på Khaosan Road) för att hinna till flygplatsen i lagom tid så vi hinner checka in osv?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hoppar du in i taxin 03.45 bör du vara på Don Muang en halvtimme senare. Då har du en timme innan incheckningen stänger. God marginal. Nackdelen att åka så tidigt är att det går inga bussar från Surat Thani flygplats till Donsak så tidigt som klockan sju utan räkna med att vänta på flygplatsen 1,5 timme.

Har du kollat med andra flygbolag som flyger till Surat? https://en.m.wikipedia.org/wiki/Surat_Thani_Airport

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi flög i mars-16 med Thai smile.Det är thai airways lågprisbolag.Flyget gick kl 08.00 och priset var faktiskt billigare än Air Asia

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

VI bodde vid khaosan road o beställde en taxi kvällen före till halv sex på morg. Tog ca 30 min till flygplatsen som är Suvarnabhumi  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag bokade flyg med Thai Smile igår.

Men har en fråga...

Behöver jag något dokument med mig för incheckning, eller räcker passet???

Varför jag frågar är för att när vi flyger mellan Sverige och Thailand så checkar vi in via nätet och sen endast har passen med oss, men när vi gjorde samma sak med AirAsia förra året så fick vi betala jätte mycket för att skriva ut en blankett på flygplatsen, annars kunde vi ej checka in.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu