Jumbo

Tips på medicin mot diarre?

6 inlägg i detta ämne

Käkade burgare på ett mindre bra ställe tydligen... haft diarre och känt mlg lite halvhängig och ibland lätt illamående i 3dgr nu. Använt Dimor 2mg och det hjälper ca 1 dygn sedan är det likadant igen. Nu har det ju bara vart i 3 dagar men finns det nå bra att köpa på phamacy här i thailand?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har skrivit tidigare på forumet, undvik köttfärsrätter i Thailand! Har drabbats av magsjuka två gånger, en gång efter att ha ätit hamburgare, en andra gång efter spagetti med köttfärssås.

Hasse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har tagit Lomide de gångerna jag haft stora problem (salladen på Wine Connection :( ) MEN egentligen är pillret bara till för de gångerna du inte har tillgång till toalett, så som när du är ute och reser t.ex. Det stoppar diarrén, tillfälligt.
Min kompis blev dålig och åt Lomide i 10 dagar, va helt bra i magen hela tiden men till slut blev han sjuk (illamående osv) för att han sket ju knappt under de 10 dagarna.

Annars är det bara att hålla ut, få i dig vatten. De är duktiga på de flesta apoteken. Du kommer få ett par olika grejer :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har lugnat ned sig nu. Tog piller för att jag skulle åka med färjor. Har druckit vatten o vätskeersättning hela tiden + yougurt. Nu verkar magen ha rätat upp sig igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett tips är att köpa medicin mot turistdiarré på nätet innan resan. Då har du tabletterna tillhands när du behöver dem. Att hitta ett apotek och försöka förklara situationen för personalen är inte alltid så enkelt som det låter... :10_wink:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu