Roddehus

Flygbiljetter

10 inlägg i detta ämne

Hej!

Jag har köpt 6st biljetter på 1 bokning med Qatar och åker om ca 2,5 vecka.

Nu har en av oss brutit lårbenshalsen och måste tyvärr stanna hemma.

Är det bara för oss andra att åka till flygplatsen eller vad hade Ni andra gjort, har försökt att kontakta Qatar utan framgång.

Vill ju helst inte få bekymmer på flygplatsen.

Tacksam för svar.

//Martin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Tråkigt att läsa.

Någon flrsäkring borde kunna gå in och täcka kostnade  för personens biljett m.m.?.

Jag hade ringt dem även om jag inte tror att det är några problem för er.

Tror dock de har rätt att ta ut en avgift på någon tusenlapp för outnyttjad plats.

Står det inga resevillkor i bokningen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det borde ju stå i bokningen vad som gäller för biljetten, om personen har försäkring täcker denne nog biljetten.

Hade avbokat den biljetten om möjligt i stället för att låta den stå fram till incheck, inbilar mig att det är bättre :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade också avbokat nu direkt. På detta nummer nådde jag Qatar utan problem, 08-402 00 80

Be läkaren om intyg och anmäl det till försäkringsbolaget

Redigerad av Leath

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Läkarintyg samt försäkring är redan fixat.

Har försökt ringa Qatar i dagar utan framgång :(

Just nu tänker jag mest vad som kan hända när vi andra ska checka in på flygplatsen. Vill ju inte missa 4 veckor i värmen :)

//Martin

Redigerad av Roddehus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Väldigt konstigt, jag har ringt dem flera gånger och fått svar direkt. Visserligen enbart engelsktalande men snabbt svar. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alla har ju sina biljetter så inga problem på flygplatsen för att ni kommer en person mindre.... Har varit med om liknande men utan sjukdombild utan bara " kan ej". Nära inpå flygresan så ingen avbokning/ refund var aktuell. Valde att checka in person iaf så jag fick ett extra säte bredvid mig. Men inga problem för mig att utnyttja mina biljetter Tor.

Men vill ni ha tillbaka på försäkringen så kontakta försäkringsbolaget då dom vet hur allt ska lösas efter deras regler.

Om inte ni får kontakt på telefon så mejla dom, mycket tid kvar att få kontakt på :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
36 minuter sedan, n1an säger:

Alla har ju sina biljetter så inga problem på flygplatsen för att ni kommer en person mindre.... Har varit med om liknande men utan sjukdombild utan bara " kan ej". Nära inpå flygresan så ingen avbokning/ refund var aktuell. Valde att checka in person iaf så jag fick ett extra säte bredvid mig. Men inga problem för mig att utnyttja mina biljetter Tor.

Men vill ni ha tillbaka på försäkringen så kontakta försäkringsbolaget då dom vet hur allt ska lösas efter deras regler.

Om inte ni får kontakt på telefon så mejla dom, mycket tid kvar att få kontakt på :)

Har du någon mailadress? I så fall får du gärna skriva den här. Jag sökte då jag behövde komma i kontakt med dem men hittade ingen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu