jungfrun

Koh Lanta, skogarderob för oss tjejer

8 inlägg i detta ämne

Hejsan. Vi åker till Lanta nästa månad. Är det bara flipflops som gäller, och eventuellt tunna sportskor för äventyr? Har man användning för lite högklackat? 

Behövs nåt långärmat alls? Packningstips tas gärna emot :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför så spydig tom_yam? Mer förståelse för alla så blir världen en bättre plats!

Jungrfrun, jag har aldrig varit på Lanta men väl i Thaialnd 6 ggr på olika ställen. Det behövs defintivt ingen långärmad, om du inte behöver en tunn sådan för skydd mot solen vid snorkling eller dylikt.  Lägg fram allt du tror att du kommer att behöva/vilja använda sen tar du bort hälften. Det behövs oerhört lite kläder när man är i Thailand. Vi brukar nämligen lämna in för tvätt när vi är där och på dagarna är det ju i regel badkläder som gäller och då "förbrukas" inga kläder. I skoväg har jag flip flop, joggingskor och ett par lågskor. Min mesta tid tillbringar jag på och kring stranedn och gå i högklckat på stranden är inte att rekomendera. Min första gång i Thaialnd hade jag med diverse "finskor". Samtliga följde oanvända med hem igen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
10 timmar sedan, tom_yam säger:

Första resan till Thailand eftersom du behöver svar på så enkla frågor?

Ja, lite tråkig ton. Tänk om det skulle vara första resan? Det är första resan till Koh Lanta och det kan ju vara ganska annorlunda där om man jämför med Phuket t.ex. Har ingen aning om alla restauranger bara ligger på beachen, eller om där är asfalterat, kostigar. I djungeln osv. 

Och kanske man behöver skydda sig mot mygg med långärmat t.ex

Redigerad av jungfrun

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja du snowflakes, varför så spydig?

Kan bero på att jag vet att frågeställaren varit i Thailand tidigare och då borde ha erfarenhet av klädsel och vad hon själv trivs med. Och med tanke på alla tidigare frågor så kanske så .............

Jungfrun.

Mitt tips till dig är att ta dagen som den kommer, allt behöver inte alltid var planerat i minsta detalj innan. Koppla av på semestern och ta dagen som den kommer. Och, upptäckarglädje är kul.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jungfrun, förstår dig precis, Har varit i Thailand 13 ggr men aldrig i dom södra Ö-delarna

Har också funderat om jag verkligen behöver släpa med mig högklackat och "finkläder". Efter att läst på och snackat med lite kompisar som varit där så blir min packning ytterst sparsam. 2 par skor, ett par flip flopp i plast och ett par i skinn. Några klänningar, nån kjol och några tröjor och sen saronger och solklänningar.

Mer än så blir det inte:) ( Förutom necessären, som är tung)  Hoppas kunna slå mitt personliga rekord på 14,7 kg incheckat bagage

Tar denna resa som en soft-resa och ska bara slappa och strunta i att "klä upp mig" Bara vara jag helt enkelt :)

jungfrunh c gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack att nån förstår:) de här farliga myggen där, är det myggmedel som gäller? Har ni använt nåt speciellt?

och hör du TomYam, jag gillar att planera i förväg! Lovar att försöka planera mindre när jag är där.;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har också hört mycket om myggen och hundarna. Köper alltid myggmedel i Thailand på apoteket eller 7/11. Vill ha riktiga grejer ( inte allför giftfria ;) ) så man slipper alltför mycket kliande. Sprejar på oss utanför hotellrummet innan vi går ut på kvällen ( luktar starkt ) Vi har inte upplevt några större problem med myggen förr men fattat att det är lite mer på Lanta och öarna omkring. Har en elektrisk myggdödare som man sätter i eluttaget och så förser man den med små tabletter som tar död på myggen som ev finns inomhus innan man går och lägger sig.

Har även inhandlat tunna bomullsbyxor Typ fiskarbyxor så man kan sitta ute på kvällarna när man kommer hem från middagen. Men ha ingen aning om hur mycket mygg det faktiskt är... Bara garderat mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu