Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Falang

Uttag mer än 10 000 baht?

Rekommendera Poster

Läst några trådar och sett att det verkar vara en gräns på 10 000 baht,iaf med Mastercard. 

Någon som vet hur vi kan få ut mer pengar på ett uttag? Växlingskontoren tar inte via kort.

Kan man gå in på en bank och växla via mastercard?

Just nu på Kai bae,Koh chang och inte sett en bank ännu.

Tack på förhand! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilket MasterCard har du? ICAs? Coops? Santanders? SEBs? Nordeas? etc....

Många kort har olika avgifter beroende på om man tar ut i ATM eller på bank/växlingskontor. Kan vara bra att ha koll på!

Redigerad av Mats75

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan gå in på en bank å ta ut med kortet men låt inte banken växla om dom nu skulle föreslå det. Låt mastercard fixa "växlingen"

 

Då kan du ta ut en miljon baht om du skulle vilja det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för snabba svaren.

 

Har Swedbank mastercard. 

Tänkte att på en bank så använder man ju mastercardet och det som begränsar?

Men tack, ska hitta på en bank och kolla.

tack

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Våra MasterCard (Handelsbanken) har inte någon gräns på 10000 baht. Däremot har banken en gräns på 5000 SEK/uttag i ATM så senaste resan, då kursen var sämre än tidigare fick vi ut max 19000 baht. 

Så kolla med din bank.

Redigerad av Leath

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan, Falang säger:

Tack för snabba svaren.

 

Har Swedbank mastercard. 

Tänkte att på en bank så använder man ju mastercardet och det som begränsar?

Men tack, ska hitta på en bank och kolla.

tack

" Kontantuttag på bank- och växlingskontor (där uttag med kort är möjligt) kostar 35 kronor.
Valutaväxlingspåslag vid köp/uttag i utländsk valuta 1,5%. "

https://www.swedbank.se/privat/kort-och-betalningar/kort/vara-kort/bankkort-mastercard/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan, Mats75 säger:

" Kontantuttag på bank- och växlingskontor (där uttag med kort är möjligt) kostar 35 kronor.
Valutaväxlingspåslag vid köp/uttag i utländsk valuta 1,5%. "

https://www.swedbank.se/privat/kort-och-betalningar/kort/vara-kort/bankkort-mastercard/

Jag har iaf aldrig fått betala nån avgift med mitt swedbank visa kort. Och det har även stått KÖP i kontohistoriken. Tar jag däremot ut i ATM har det räknats som uttag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
18 minuter sedan, Jimmieboy säger:

Jag har iaf aldrig fått betala nån avgift med mitt swedbank visa kort. Och det har även stått KÖP i kontohistoriken. Tar jag däremot ut i ATM har det räknats som uttag.

Kanske skillnad på deras villkor för Visa och MasterCard :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2017-01-15 på 14:01, Jimmieboy säger:

Tar man ut inne på banken räknas det inte som uttag utan som KÖP och det är la inte många kort som har begränsningar på KÖP?

Exakt hur går ett sådant här uttag/köp till? Är det bara gå fram till en lucka/person på valfri bank och be att få göra ett uttag? Misstänker att man behöver har passet med sig, eller är det bara att göra ett vanligt kortköp fast på banken med sin vanliga pinkod? Bra om man slipper avgiften på 200 bath också i så fall. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan, M_Olsson säger:

Exakt hur går ett sådant här uttag/köp till? Är det bara gå fram till en lucka/person på valfri bank och be att få göra ett uttag? Misstänker att man behöver har passet med sig, eller är det bara att göra ett vanligt kortköp fast på banken med sin vanliga pinkod? Bra om man slipper avgiften på 200 bath också i så fall. 

Du går in på valfri bank. Lägger fram ditt kort och säger att du vill ta ut så mycket pengar som du behöver. Du kommer få visa passet och dom kommer även ta kopia på kortet och passet som du får signera. Sen får du pengarna i handen =)

Jag brukar direkt sätta in dom på mitt thaikort.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×