Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
marie

Cathay Pacific

Rekommendera Poster

Vi valde ju att resa med Cathay Pacific denna gången trots en lång flygtid och jag tänkte berätta lite om flygningarna.:)

Första resan från Landvetter till London flöt på smidigt. det serverades kaffe och en croissant med choklad. En bussresa på ca 15 minuter tog oss mellan terminalerna på Heathrow.

London till Hongkong var ju på dryga 11 timmar så det blev lite tufft. Efter att de sagt till om boarding blev vi dessutom ståendes i ca 30 minuter i en iskall korridor då det tydligen blivit något missförstånd mellan personalen. Något irriterande.

Maten var jättegod och det fanns 3 rätter att välja på. Glass från Hägendaz till dessert.:8_laughing: Under hela flygningen kom personalen runt med snacks, kakor och dricka. Väldigt bra. Frukosten innan landning var den vanliga med korv, champinjoner, bönor och omelett. Varmt bröd till alla måltider.

Dags för sista biten mellan Hongkong och Bangkok och även här blev det en liten busstur. I stort sett samma mat som till frukosten på detta flyget men det var OK

Framme i Bangkok hade ena resväskan blivit illa behandlad och var totalt förstörd. Som tur var hade vi tid att anmäla detta direkt på plats och fick även en helt ny väska på Cathay Pacifics kontor. Något mindre än den förstörda men vi accepterade och var glada för en smidig lösning.

Hoppas på en smidig hemresa när det blir så dags. ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
12 timmar sedan, CheapCharlie säger:

Vilket flybolag flög ni med till London ?

Att väskan går sönder kan man inte skylla på flygbolaget , de köper bagagehanteringen av andra bolag 

British Airways var det till London. Jag har inte "skyllt" på något flygbolag utan vi frågade på flygplatsen i Bangkok vad vi skulle göra och blev hänvisade till Thaiairs kontor som skötte sådana ärenden för flera flygbolag. De kontaktade då Cathay Pacific som erbjöd oss den väskan de hade där. För oss var det en smidig lösning.

Det är naturligtvis till flygbolaget man ska vända sig om väskan går sönder. Min dotter fick en väska förstörd då hon reste med SAS för några år sedan och vi fick då hämta en ny i en specifik affär som handhade dessa ärenden för SAS. 

Hur tänker du att man ska hantera en sådan här fråga annars? Som kund kan jag ju knappast hålla reda på vilken bagagehanterare eller veta just när min väska går sönder?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×