Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Rayong

Ja till Svensk sjukförsäkring i Thailand

Rekommendera Poster

Hej,är en medlem sedan start här på forumet som av någon anledning inte kom in på forumet så reggade ett nytt "nick",tidigare "Drivern".Vill lobba för ett upprop man kan skriva på för att få samma förmåner som inom EU för en sjukförsäkring.Läs igenom och få en uppfattning vad det handlar om,flera har säkert sett detta för det finns föreningar i bl.a Udon,Hua Hin,Pattaya,Phuket som jobbar med detta,31 januari 2017 är sista datum för påskrift innan det lämnas till beslutfattare i Sverige..    

http://www.skrivunder.com/ja_till_sjukvardsforsakring_i_thailand

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rätt ödsligt här men beror nog mest på att Martin som äger forumet vägrar att stänga av någon och när någon av forumets få rasister drar igång så sticker dom nya direkt.

För att återgå till ämnet så tror jag du du får svårt att övertyga svenska skattebetalare att dom ska betala för sjukvård utförd på thailändska privata sjukhus för dom svenskar som lämnat sverige för thailand. Förstår att du försöker för är inte billigt eller ibland ens möjligt att hitta vettig sjukförsäkring när man  blivit blivit äldre.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
18 timmar sedan, Rayong säger:

Hej,är en medlem sedan start här på forumet som av någon anledning inte kom in på forumet så reggade ett nytt "nick",tidigare "Drivern".Vill lobba för ett upprop man kan skriva på för att få samma förmåner som inom EU för en sjukförsäkring.Läs igenom och få en uppfattning vad det handlar om,flera har säkert sett detta för det finns föreningar i bl.a Udon,Hua Hin,Pattaya,Phuket som jobbar med detta,31 januari 2017 är sista datum för påskrift innan det lämnas till beslutfattare i Sverige..    

http://www.skrivunder.com/ja_till_sjukvardsforsakring_i_thailand

 

Varför skall man skriva under? Känns ju solklart varför svensk sjukförsäkring inte skall gälla i Thailand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför är det solklart,betalar skatt som alla andra och vad fås tillbaka av det oavsett om man är här på semester eller bor kort eller längre tid.Så förstår inte varför det skulle vara skillnad på innanför eller utanför EU. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 timmar sedan, AndersG säger:

Rätt ödsligt här men beror nog mest på att Martin som äger forumet vägrar att stänga av någon och när någon av forumets få rasister drar igång så sticker dom nya direkt.

För att återgå till ämnet så tror jag du du får svårt att övertyga svenska skattebetalare att dom ska betala för sjukvård utförd på thailändska privata sjukhus för dom svenskar som lämnat sverige för thailand. Förstår att du försöker för är inte billigt eller ibland ens möjligt att hitta vettig sjukförsäkring när man  blivit blivit äldre.

Ödsligt? Är ju bra mycket mer aktivitet här än på många andra forum där det kan gå över en vecka innan det kommer nya inlägg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
16 timmar sedan, Rayong säger:

Det verkar inte vara någon större aktivitet här på forumet förstår jag !:ch

Kände inte riktigt att jag ville diskutera detta först men iaf..

Jag tycker absolut INTE att man ska ha tillgång till gratis sjukvård när man är i Thailand om man inte är försäkrad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror inte vi etniskt svenska skattebetalare kan åtnjuta detta utanför Europa. Om så vore så skulle varenda en som kommit till naivismens Graal Sverige kunna flytta tillbaka och få fri sjukvård i sina hemländer livet ut och vi etniska svenska skattebetalare skulle få betala dessa miljoner vårdtagare... . För en ändring måste det måste till nya grundlagar och finesser som de har i demokratiska gulfstater mm som reglerar vem som är gästarbetare och inte och vilka rättigheter de har..

Sitter själv på Ko Chang med dyra olycksfallsförsäkringar för familjen. När folk är pensionärer med ökande krämpor så kommer det en punkt när det är dags att säga adjö till " easy-life" och åka hem. Man ska inte vänta tills man är pensionär med att bo i thailand, Det är då man ska dra härifrån och endast gästspela som korttids-turist så man har råd med infarkt-försäkringen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan, Jimmieboy säger:

Ödsligt? Är ju bra mycket mer aktivitet här än på många andra forum där det kan gå över en vecka innan det kommer nya inlägg.

Hur det ser ut på andra forum är väl inget mått på hur det är på detta? Märkligt inlägg.....

Men som svar på TS fråga, så är det svårt. Dessutom borde det bli ekonomiskt ohållbart om alla som hittat en tillflykt i Sverige nån gång flyttar tillbaka till sina hemtrakter.

Dock har jag svårt att förstå de som tycker att det är ok med olika regler för länder inom och utanför EU.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2016-12-20 på 20:20, AndersG säger:

Rätt ödsligt här men beror nog mest på att Martin som äger forumet vägrar att stänga av någon och när någon av forumets få rasister drar igång så sticker dom nya direkt.

För att återgå till ämnet så tror jag du du får svårt att övertyga svenska skattebetalare att dom ska betala för sjukvård utförd på thailändska privata sjukhus för dom svenskar som lämnat sverige för thailand. Förstår att du försöker för är inte billigt eller ibland ens möjligt att hitta vettig sjukförsäkring när man  blivit blivit äldre.

Nja de är väl snarare så att för hårt modererande dödar forum jag har sett många exempel på det. Dessutom tycker jag det är ganska snäll stämning här. Vem avgör förresten vem som är rasist?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
17 timmar sedan, Rayong säger:

Varför är det solklart,betalar skatt som alla andra och vad fås tillbaka av det oavsett om man är här på semester eller bor kort eller längre tid.Så förstår inte varför det skulle vara skillnad på innanför eller utanför EU. 

Jag tycker det är rimligt att svenska pensionärer som bosätter sig utomlands skall få någon form av sjukförsäkring så länge dom betalar skatt, även utanför EU. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2016-12-20 på 20:20, AndersG säger:

Rätt ödsligt här men beror nog mest på att Martin som äger forumet vägrar att stänga av någon och när någon av forumets få rasister drar igång så sticker dom nya direkt.

För att återgå till ämnet så tror jag du du får svårt att övertyga svenska skattebetalare att dom ska betala för sjukvård utförd på thailändska privata sjukhus för dom svenskar som lämnat sverige för thailand. Förstår att du försöker för är inte billigt eller ibland ens möjligt att hitta vettig sjukförsäkring när man  blivit blivit äldre.

Jag tror det vore kanon om Martin vaknade lite och svarade på frågor som kommer in. exempelvis hur man postar bilder. jag tror annars forumet sköter sigf självt om man bara ger lite förutsättningar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 timmar sedan, mankan89 säger:

Jag tycker det är rimligt att svenska pensionärer som bosätter sig utomlands skall få någon form av sjukförsäkring så länge dom betalar skatt, även utanför EU. 

Varför ska bara pensionärer få det i sånna fall?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 timmar sedan, mankan89 säger:

Nja de är väl snarare så att för hårt modererande dödar forum jag har sett många exempel på det. Dessutom tycker jag det är ganska snäll stämning här. Vmem avgör förresten vem som är rasist?

Anders G uppenbarligen.

Sorry till er andra för ot.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
8 timmar sedan, Jimmieboy säger:

Varför ska bara pensionärer få det i sånna fall?

Nu är ju inte uppropets mening att det bara skulle gälla pensionärer om man läser vad som står i förslaget,utan att samma regler som inom EU, skall gälla även utanför.  

Redigerad av Rayong

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 hours ago, Rayong said:

Nu är ju inte uppropets mening att det bara skulle gälla pensionärer om man läser vad som står i förslaget,utan att samma regler som inom EU, skall gälla även utanför.

Inom EU gäller det bara för den almänna sjukvården, inte privata sjukhus, är det verkligen vad ni är ute efter?

Kan inte påminna mig att jag hört talats om någon som blivit utsparkad från ett statligt thailändsk sjukhus, är det vanligt? Vad skulle den praktiska skillnaden bli mot idag OM Sverige gör som ni vill?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan, AndersG säger:

Inom EU gäller det bara för den almänna sjukvården, inte privata sjukhus, är det verkligen vad ni är ute efter?

Kan inte påminna mig att jag hört talats om någon som blivit utsparkad från ett statligt thailändsk sjukhus, är det vanligt? Vad skulle den praktiska skillnaden bli mot idag OM Sverige gör som ni vill?

 

Sjukhuset ser la till att dom får betalt iaf. Annars skulle vi ju inte se så mycket tiggeri i tidningarna om svenskar som skadats i Thailand och som inte har försäkring.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2016-12-21 på 03:38, Rayong säger:

Varför är det solklart,betalar skatt som alla andra och vad fås tillbaka av det oavsett om man är här på semester eller bor kort eller längre tid.Så förstår inte varför det skulle vara skillnad på innanför eller utanför EU. 

Jag vill att svenska staten skall betala den privata skolan utomlands för mina barn. Varför inte, jag betalar ju väldigt mycket i skatt så det är jag värd... 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena Drivern

Välkommen tillbaka till det här forumet, ja det är lite lägre aktivitet här, jämfört med MPR, men också mindre skitsnack.

Klart jag har skrivit på för sjukförsäkring i Thailand, planerar ju för halvtid i LOS

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sverige har inte pengar till sjukvård i Sverige , så jag skattar til Thailand som har nästan 0 i skatt och resten av skatt pengarna setter jag i banken för min sjukförsäkring .

www.expressen.se/nyheter/svensk-sjukvard-fick-mig-att-sakna-thailand/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×