Namsai

Jul/Nyårsafton Phuket

6 inlägg i detta ämne

Någon som har tips om bra ställe att fira nyår på på Phuket? Någon strand kanske? Vi har barn i varierande åldrar med oss så inget ställe där det går vilt till så att säga.. :)

Sedan undrar jag om julafton. Hur firar Thailändarna jul? Hur firar svenskar i Thailand? Vi vet inte om vi ska leta på någon bra restaurang på måfå eller har någon tips om sådan? Behöver man boka bord?

Redigerad av Namsai

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Uttryckte mig lite fel, menar om Thailändarna vet att turisterna firar jul och fixar med tanke på det på något sätt...  Vilket jag i och för sig gärna slipper. Åker inte till Thailand för att fira jul... :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
45 minuter sedan, diseledvin säger:

hehe thailändarna firar inte julen

nu ljög jag finns t o m en kyrka i Phuket Town som har thailändska medlemmar

en gång när jag hade besökt helgmarknaden i utkanten av stan missade jag sista lokalbussen kl18 knallade jag  till det stora shoppingcentret vägrade betala rövar pris för en tuk tuk, bestämde mig för att lifta men ingen stannade förens kyrkans buss stannade, de berättade att de var kristna och var på väg till gudstjänst, hela bussen/lastbilen var märkt med kristna symboler ,försökte ge de en bensinpeng men de vägrade ta emot

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oh, ja! Visst vet thailändarna om att vi firar jul. :) 

Många hotell har även en obligatorisk middag på julafton och nyårsafton så det ska du kanske kolla upp först.

Annars finns det en hel del skandinaviska restauranger som ordnar med julbord men då behöver man nog boka först.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu