Jonnaochco

Koh Chang idag?

4 inlägg i detta ämne

Vi tänkte återvända till det som blev startskottet för våra Thailandsresor, Koh Chang.  Det är 10 år sen vi besökte ön och det har säkerligen förändrats en del. Men hur mycket? Vår kärlek i Thailand är Koh Lanta, skiljer sig öarna åt. Vågar man hyra moppe på Koh Chang? Vilken strand är att föredra om man vill ha en blandning av Klong Dao och Klong Nin. Sista resan bodde vi på WSB och Lonely beach.

Kan vi åka dit i mitten på januari och hitta boende där, eller bör vi boka klart allt innan. Vi har inte riktigt klart med hur rutten ska se ut, vi blir borta 4 veckor

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag var där för 12 år sedan för första gången och visst förändras allt med tiden,men ändå en av mina favoriter, faktiskt åxå enda stället i Thailand jag vågar hyra moppe på och åka runt

Åker ni i januari och inte under jul nyår hittar ni många prisvärda ställen,en av mina favoriter är Alina resort eller Alina grande,ska förresten dit själv i morgon tisdag sitter i Pattaya och inväntar minibussen till morgonen

Beacherna skiljer sig väl inte så mycket åt Lonely beach är väl ok white sands ok dock lite sämre vattenbrukar hyra moppe och åka mot bang bao och den lilla stranden bortanför,även där har det poppat upp resorter

Redigerad av TJ66

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var skönt och höra att Koh Chang fortfarande är en mysig ö. Då vågar vi boka två nätter, hyra en moppe och sen åka runt och se vart vi vill slå oss ner en vecka eller två.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ska åka till Ko Chang 11 januari 2017 och jag har några frågor som jag skulle vilja ha svar på om det går här:

1. Jag tänkte ta dykcertifikat. Jag har hört att det finns några sådana ställen där det går att ta sådant T.o.m. svenska dykskolor. Stämmer det?

2. Shopping. Jag har bara vart i Bangkok och Huahin tidigare. Skiljer sig stilen åt?

3. Hyra moped eller fyrhjuling. Är det säkert? Jag är själv motorcyklist sen många år så körtekniken och observationsförmågan har jag, men räcker det?

4. Jag är avancerad amatörfotograf. Finns det några ställer som är ett absolut "måste" när det gäller fotografering?

Hoppas på svar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu