Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
boboo

Bankkonto i Sverige ?

Rekommendera Poster

Hej! Jag är ny i forumet..jag undrar om man man kan ha kvar sitt bankkonto (Nordea) trots att man bor i Thailand.

Har bott här nu i ett par år skriven hos min bror. Har överföringar till min thailändska bank (pension). Inte automatisk överföring utan jag tar ner pengar när jag behöver. Har fått fått mail från banken rörande ifyllande av olika blanketter. Är inte utskriven och betalar min skatt i Sverige. Vet att skatteverket bryr sig inte. De får ju in pengar utan att jag använder "systemet". Vet någon kunnig medlem på forumet vad bankerna har för policy? Tacksam för alla svar..

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jösses jag är ute 1 år efter att detta postades, ingen som vet här på forumet.....??  OK jag skall svara då. Jo jag bor härnere sedan många år. Jag har NORDEA också, och jag har pension sedan 10 år tillbaka. Jag för över dessa pengar från NORDEA till mitt Thailändska bankkonto. Det tar 2 arbetsdagar i tid.....

Du kan också välja på pensionsmyndighetens hemsida att de för över pengarna direkt till dig hit till Thailand, då har du pengarna på utbetalningsdagen 18 eller 19 i månaden.. Avgiften som NORDEA tar, slipper ju du då att betala det gör PM (tror jag - de sade detta till mig, men jag tror dom inte riktigt skall sägas).

Så jag tror inte att en svensk bank tar bort ett bankkonto i första taget. Jag vet att dom rensar ibland, men det verkar enbart vara bland de kunder som har flera konton, och dessa inte används på lång tid. Men har en bankkund endast 1 bankonto, så inte tar dom bort det inte,,, Du skall inte vara orolig...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×