Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Marija

Transfer finns nån oskriven regel?

Rekommendera Poster

Håller på att fixa transfer, Första hotellet fixar minivan/speedboat för 5000thb (4pers)från Krabi till Koh mook. Det är sen jag undrar, vi ska vidare till Koh Kradan, är det någon oskriven regel att man ber hotellet man ska till om de kan hämta upp eller frågar man hotellet man lämnar (smartast är väl att ta det som är billigast ;D )

Sivalai hade inga problem att köra oss till Koh Kradan, de vill ha 1500thb  med longtailboat (40 min) och 5500 kr för speedboat (20 min)....lät ju lite mycket med 

5500 för speedbåten när resan från flyget med minivan och speedboat kostar 5000thb.

Tänkt höra med boendet på Koh Kradan om de kan hämta upp och vad de tar, (fått en känsla av att folket på Sivalai kanske inte låter någon annan lägga intill vid deras "brygga" bara egna idéer:10_wink:)

Nån som har några tankar är välkomna med dom ::)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sivalai vet ju vad ni betalar för att bo där, så dom vågar ju ta betalt för speedboat :)

Hade hört mig för väl på plats, men det skadar ju inte att skicka ett mail till hotellet på Kradan och se vad dom tar för speedboat från Mook till Kradan :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan, Marija säger:

Håller på att fixa transfer, Första hotellet fixar minivan/speedboat för 5000thb (4pers)från Krabi till Koh mook. Det är sen jag undrar, vi ska vidare till Koh Kradan, är det någon oskriven regel att man ber hotellet man ska till om de kan hämta upp eller frågar man hotellet man lämnar (smartast är väl att ta det som är billigast ;D )

Sivalai hade inga problem att köra oss till Koh Kradan, de vill ha 1500thb  med longtailboat (40 min) och 5500 kr för speedboat (20 min)....lät ju lite mycket med 

5500 för speedbåten när resan från flyget med minivan och speedboat kostar 5000thb.

Tänkt höra med boendet på Koh Kradan om de kan hämta upp och vad de tar, (fått en känsla av att folket på Sivalai kanske inte låter någon annan lägga intill vid deras "brygga" bara egna idéer:10_wink:)

Nån som har några tankar är välkomna med dom ::)

 

Ja 5,500 kronor vette fan... 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

:-) Det är bath jag pratar om, och klart de vill tjäna pengar, och vi är ju oftast snälla och ler och betalar :-) men tänkt kolla upp med det andra boendet också för att se om det är just Sivalai som har ockerpriser eller om det helt enkelt är på den nivån det ligger på.

Får väl hyra en kanot annars:8_laughing:

Kan bara tänkta mig kostnade för att åka mellan Kradan och Lanta :3_grin:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 timmar sedan, Freddeboii säger:

Sivalai vet ju vad ni betalar för att bo där, så dom vågar ju ta betalt för speedboat :)

Hade hört mig för väl på plats, men det skadar ju inte att skicka ett mail till hotellet på Kradan och se vad dom tar för speedboat från Mook till Kradan :)

Sivalai vill ju dessutom ha allt betalt i förskott, vilket på ett sätt är skönt att redan ha betalt "allt". Å andra sidan kan man ju ta sitt pick och pack och gå bort till Charlies och se om det finns nån som kan köra en därifrån?  Men som sagt i första hand ska jag kontakta Kradan :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag rekommenderar er att ta longtail över. Det går rätt fort och det är som sagt billigare. Vi har åkt den sträckan med både longtail och speedboat men jag tycker nog det är mysigare att tuffa fram med longtailbåten. Sivalai är ju rätt dyra på det mesta så kolla med det stället ni skall bo på Kradan om dom kan hämta upp er. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 minuter sedan, tmkarlsson säger:

Jag rekommenderar er att ta longtail över. Det går rätt fort och det är som sagt billigare. Vi har åkt den sträckan med både longtail och speedboat men jag tycker nog det är mysigare att tuffa fram med longtailbåten. Sivalai är ju rätt dyra på det mesta så kolla med det stället ni skall bo på Kradan om dom kan hämta upp er. 

Är ju lite nervös för att om det är så att inte Sivalai låter andra båtar gå iland, tänker om de själva vill tjäna pengar och därför inte låter andra lägga intill där, har bara varit på Charlies resort förrut och där var ju stranden lite mer "allmän" här verkar det ju som om det är Sivalais strand...förstår du hur jag menar?

Föredrar också longtailboat, tycker det är mysigt att puttra fram lite iallafall när det inte handlar om mer än max 1 timma :-) 

tack för tips och idéer :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har nog löst det nu :-) tar Sivalais longtailboat till Kradan (1500thb för 4 vuxna) och från Kradan tar vi den "stora" färjan till Lanta, 50 thb pp för 

att ta longtailboat ut till färjan och sen 850thb pp för färjan till Lanta :-) sen taxi från Saladan till long beach och hotellet där :14_relaxed:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×