Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Jonnaochco

Lyx i Bkk

Rekommendera Poster

Vilket hotell skulle ni rekommendera enligt min beskrivning

Vi tänkte börja med 1-2 nätter i Bkk bara för att landa och komma in i rytm. Det jag är ute efter är lyx, bra frukost (kvalitet framför kvantitet), utsikt över floden, med fördel balkong men inget krav, någon typ av övre våningars club (typ Horizon club el Tower club) och ett bra spa där jag kan göra en bodyscrub.

Har inget behov av shopping, det avslutar vi resan med. Utflykter gjorde vi senaste resan då vi bodde på Bossotel.

 

Har inte satt någon budget, så det gör inget att det kostar. Resterande av resan blir på backpacking nivå

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Millennium Hilton har bra exec lounge och en väldigt bra frukost. Jag har bott där över 10 ggr och blir alltid nöjd. Bra utsikt över stan med då det ligger på andra sidan floden.

Lebua har balkonger. Har aldrig bott där utan bara besökt deras barer.

För ännu mer lyx har du Peninsula och Mandarin Oriental. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan, pelle77 säger:

Millennium Hilton har bra exec lounge och en väldigt bra frukost. Jag har bott där över 10 ggr och blir alltid nöjd. Bra utsikt över stan med då det ligger på andra sidan floden.

Lebua har balkonger. Har aldrig bott där utan bara besökt deras barer.

För ännu mer lyx har du Peninsula och Mandarin Oriental. 

Har bott på Tower Club Lebua och visst, där är lyx, högt upp, egen hiss, gratis minibar osv (samt balkong), men vet ändå inte om det är värt pengarna.. jag hade satsat på Anantara Riverside alternativt, om det blir för dyrt, Chatrium Riverside. 

 

Dock, ska tilläggas, inget har hittills smått Levuas frukost, slå "breakfast lebua" på youtube för referens :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller nog med Pelle77. Jag har provat både Lebua och Millenium (och några till). Millenium känns lyxigare och ligger precis vid floden och erbjuder den bästa frukostupplevelsen där man kan sitta både inne och ute.

Lebua är väl bättre om man gillar kvantitet, som nog har den största buffén också. Något hysterisk kan jag tycka, men det beror väl på vilken tid på morgonen man kommer.

Min nya favorit är annars Sukhothai om man snackar lyx och frukost. Obefintlig (flod)utsikt dock.

http://tastelikechicken.se/2016/july/the-sukhothai-2.html

Kolla upp Shangri-La annars som har balkonger vid floden.

Dyrast vid floden är väl annars Mandarin som sagt var. Och The Siam, men som ligger lite väl offside.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svar, jag tvekade lite på Lebua då det inte ligger precis vid floden. Hade varit mysigt att kunna sitta ute och äta någon av måltiderna. Har snurrat runt på TA, youtube och andra sidor för att få en överblick men jag blir bara snurrig och får beslutsångest av all info.

Nu velar jag väl lite på Shangri-La, Millenium eller Chartrium

Hotellet får ju gärna ha bra mat i övrigt oxå, utöver frukosten

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi hade inga utemöbler på den lilla balkongen när vi bodde på Lebua, dessutom jättehögt staket så jag fick stå på tå för att kunna se över kanten. Upplevde inte Lebua som lyxigt, ganska tråkig receptionsområde men rummen var ok. Däremot så var takbaren Sirocco underbar men det kan man besöka utan att bo på hotellet.

Chatrium älskade vi, hade en one bedroom suit med en fantastisk balkong och underbar utsikt över floden. Men det är väl inte heller ett riktigt lyxhotell?

Har inte bott på Hilton mest för att rummen är ganska små har jag för mig.

Skulle satsa  Mandarin Oriental eller  The Peninsula om inte priset gör nåt :)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Har bott 2 ggr vid Hilton i suite med skilt sovrum och stort vardagsrum. Rummet hade nog över 100 m2. Underbar utsikt men ingen balkong. Tillgång till loungen på 34 vån om jag minns rätt.Har inte prövat på deras spa. Skönt poolområde men iskall pool. Frukosten fick man välja att äta i loungen eller i stora buffen. Vi valde buffen för kunna sitta ute vid floden. Allt var ok med detta hotell men har fått mycket bättre services vid andra 4 stjärniga hotell i BKK. Andra hotell vid floden vi bott på är Sheraton som vi tyckte var trevligare än hilton och Ramada som var helt bra också

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan, vårsol säger:

 

Har bott 2 ggr vid Hilton i suite med skilt sovrum och stort vardagsrum. Rummet hade nog över 100 m2. Underbar utsikt men ingen balkong. Tillgång till loungen på 34 vån om jag minns rätt.Har inte prövat på deras spa. Skönt poolområde men iskall pool. Frukosten fick man välja att äta i loungen eller i stora buffen. Vi valde buffen för kunna sitta ute vid floden. Allt var ok med detta hotell men har fått mycket bättre services vid andra 4 stjärniga hotell i BKK. Andra hotell vid floden vi bott på är Sheraton som vi tyckte var trevligare än hilton och Ramada som var helt bra också

 

 

 

Står fast vid mitt 2017 års val, Anantara Riverside Suite

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan ni tänka er att inte bo vid floden rekommenderar jag annars Sofitel So som ligger vid Lumphini. Rummen är indelade i element (vatten, jord, metall, trä).  Christian Lacroix har varit med och designat hotellet, som är bland det läckraste vi bott på. Jag rekommenderar ett water-element rum på de översta våningarna. 

http://www.so-sofitel-bangkok.com/

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 timmar sedan, pelle77 säger:

Kan ni tänka er att inte bo vid floden rekommenderar jag annars Sofitel So som ligger vid Lumphini. Rummen är indelade i element (vatten, jord, metall, trä).  Christian Lacroix har varit med och designat hotellet, som är bland det läckraste vi bott på. Jag rekommenderar ett water-element rum på de översta våningarna. 

http://www.so-sofitel-bangkok.com/

 

Men å så häftigt. Det här ska jag verkligen fundera över. Tack för tipset :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bodde på Peninsula för några veckor sen. Världsklass. Det är ju ett av Bkk's / asiens finaste hotell enligt många listor.

Riktigt nöjd hela vägen.

Ska lägga up några bilder ,men inte vid min externa hårddisk just nu.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 minut sedan, dtbkk säger:

Bodde på Peninsula för några veckor sen. Världsklass. Det är ju ett av Bkk's / asiens finaste hotell enligt många listor.

Riktigt nöjd hela vägen.

Ska lägga up några bilder ,men inte vid min externa hårddisk just nu.

Tack, har kikat lite på detta. Hur är frukost och övrig mat?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
59 minutes ago, Jonnaochco said:

Tack, har kikat lite på detta. Hur är frukost och övrig mat?

Frukost = Fanns allt. Massa olika bröd, pålägg, sallader, asiatisk station, äggstation, massa olika juicer etc. Bra service rakt igenom.

Man sitter vid floden ute eller inne så riktigt nice.

 

Rummen har alla fönster mot floden / mot staden. Jag bodde på 28 (eller var det 25?) våningen så såg bra. Litet gym men det räcker. Bra pool, dock inget för den som vill simma många långa längder.

Egen båt ner till Saphan Taksin och BTS in mot stan.

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag rekomenderar Shangri-La! Vi ska dit nu för andra gången och ska bo i Krungthep-delen (samma som innan). Där har man tillgång även till andra Shangri-La-delen och den stora poolen där + att man har en "egen" Khrunghep-pool där det ingår softdrinks/kaffe/te. Jättetjusig louge med afternoon tea, kvällsdrinkar/smårätter som ingår. Har bott på ett annat Shangri-la med Horizon club men föredrar alla gången Krungthep istället!!

Är man ute efter splitter nytt/modernt/vitt så är det här helt fel. Men gillar man "gamla tiders" lyx så är det perfekt!

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har bott på en hel del av "top end" hotellen vid floden och alla har sin charm. Senast bode jag på Peninsula för tredje gången och blev besviken på deras service i restaurangen. Kan vara dålig dagsform men med tanke för vad man betalar för deras buffet, ska det inte finnas plats för dålig dagsform.

Oriental är klassisk lyx, väl paketerad och bra service. Att bo där är som att kliva tillbaka i tiden. Har haft två besök där och aldrig blivit besviken.

Shangri-La (Krungthep Wing) erbjuder bra förmåner. Bra restauranger och nära BTS. De andra poolen (ej Krungthep Wing) var crowded när jag var där.

Marriott, längre söderut (numera Anantara) har den nackdelen enligt mig att det ligger lite off. Visst de har båtar upp till BTS men utanför hotellet var det inget lockande. Annars ett fint hotel (har dock bara bott där då det var ett Marriott)

Oriental, Peninsula, Shangri-La och Anantara erbjuder restauranger riverside, vilket jag verkligen gillar.

Längre norrut har jag bott på Hilton Millenium och Sheraton. Millenium är ett modernt hotel, bra standard men lite opersonlig service.

Sheraton tycker jag saknar personlig service, flärd och en riktig riverside restaurang. Dock väldigt bra läge.

Skulle jag göra någon personlig ranking av dessa och inte tänka på kostnader, kommer den här:

1. Oriental

2. Peninsula

4. Shangri-La

3. Millenium

4. Sheraton

5. Anantara

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2016-11-26 på 15:06, pelle77 säger:

Kan ni tänka er att inte bo vid floden rekommenderar jag annars Sofitel So som ligger vid Lumphini. Rummen är indelade i element (vatten, jord, metall, trä).  Christian Lacroix har varit med och designat hotellet, som är bland det läckraste vi bott på. Jag rekommenderar ett water-element rum på de översta våningarna. 

http://www.so-sofitel-bangkok.com/

 

Lite sen in i matchen, men jag håller med!!! Vilket j-la hotell och vilken underbar manager i loungen! Ett annat hotell som inte faller in i samma kategori som Oriental, Peninsula och Sofitel So men som har fantastisk lounge (en av de absolut bästa till utbud, utsikt etc) och sviter till otroligt bra priser är Amari Watergate.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2016-11-29 på 16:56, CaptainM säger:

...längre söderut (numera Anantara) har den nackdelen enligt mig att det ligger lite off. Visst de har båtar upp till BTS men utanför hotellet var det inget lockande...

Vad menas med "inget lockande"? Jag undrar om det överhuvudtaget finns någon aktivitet utanför, alltså street food , några andra mindre syltor och något 7/11 kanske?

Har planer på ett par nätter på Anantara eller AVANI kommande helg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På ‎2017‎-‎02‎-‎26 på 11:38, LantaMas säger:

Vad menas med "inget lockande"? Jag undrar om det överhuvudtaget finns någon aktivitet utanför, alltså street food , några andra mindre syltor och något 7/11 kanske?

Har planer på ett par nätter på Anantara eller AVANI kommande helg.

Det var 7-8 år sedan jag var där. 7/11 eller liknande finner ni säkert och street food finns väl överallt i Thai. :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2017-03-17 på 15:31, CaptainM säger:

Det var 7-8 år sedan jag var där. 7/11 eller liknande finner ni säkert och street food finns väl överallt i Thai. :D

 

Nu har jag facit. Det blev AVANI Riverside. Jo det fanns typ ett 7/11 och en gumma som sålde som tam, men i övrigt inte så mycket att hänga i julgran. Dock fanns ett köpcenter i bottenvåningen med ett gäng restauranger. Hotellrecension kommer snart på bloggen.

http://tastelikechicken.se/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hustrun och jag kör en award-trip till BKK i vinter och tänkte släppa hotellen vid floden denna gång och bo mitt i smeten. Har tittat på Grand Hyatt Erawan, Intercontinental, Anantara Siam och lite andra i dessa hoods.

Vi har vissa kriterier och önskar lite råd.

1. Club/Executive Lounge

2. Bra poolområde med sol större delen av dagen och gott om plats

3. Bra läge med gångavstånd till några större shopping center

4. Fräscha rum som inte är slitna

Förutom dessa kriterier är det aldrig fel med en grandios lobby, så lyxen slår emot en direkt man kliver in. :-)

 

Har ni några fina tips?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Halloj!

Enkelt val! Amari Watergate!!! Fruktansvärt bra lounge, nyrenoverad STOR lobby, fräscha rum, speciellt på executive våningarna, nära till allt! Dessutom har de en kampanj nu två nätter betala för en!

 

/Phille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×