Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
TJ66

ATM Uttag gick inte ?

Rekommendera Poster

Hej!

i går hände nått jag inte varit med om tidigare om jag minns rätt,skulle ta ut pengar och fick till svar att jag inte hade tillräckligt med pengar på kontot

tänkte först att nått hade hänt på mitt konto loggade in via min bankapp och såg då att allt stod rätt till pengar fanns väl tilltaget på kontot

så provade igen med samma resultat,nåja struntade i det och tänkte det var nått tillfälligt fel,dock i dag provade jag igen med samma resultat,,,va f*n pengar finns men maskinen säger att det inte finns?

Nån som varit med om samma och har en susning om varför ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Känner igen detta.

Sist jag var nere använde jag mitt Icakort och fick samma besked. Trots bra m pengar på kontot. Prövade på några ATM men gick inte. Då jag sänkte uttagsbeloppet till 10 000 thb ( eller om det var strax under?) så funkade det. Skit eftersom flera uttag ger flera uttagsavgifter : (  Vet inte om det kan vara detta problem du har?

Med vänlig hälsning OlofB

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För dumt detta så man nästan skäms,eftersom jag sällan tar ut större belopp på bankomaterna i sverige så hade jag satt max uttagsgräns 2000:-  på min internetbank,, ändrade den summan så gick det finfint,Citibank i Bangkok kan man ju ta ut upp till 30000B på en gång,, bra det så man slipper 3ggr á 200 baht i avgift

Jaja nu var det löst iallafall skäms på mig ,men tack för era tips :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan, TJ66 säger:

För dumt detta så man nästan skäms,eftersom jag sällan tar ut större belopp på bankomaterna i sverige så hade jag satt max uttagsgräns 2000:-  på min internetbank,, ändrade den summan så gick det finfint,Citibank i Bangkok kan man ju ta ut upp till 30000B på en gång,, bra det så man slipper 3ggr á 200 baht i avgift

Jaja nu var det löst iallafall skäms på mig ,men tack för era tips :-)

Bra info till andra som ev har samma inställning i sin internetbank. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan, hallon45 säger:

På ICA banken måste man öppna Asien för uttag, har själv råkat ut för detta. Hade inte en susning om detta nya dom lagt till.

Det gäller väl de flesta banker numera

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×