Nazima

Flytväst för barn på Koh Lanta?

4 inlägg i detta ämne

Hej!

Vi ska åka till koh Lanta i januari och är lite sugna på att göra båtutflykter. Vi har tre barn 6, 7,5 och 10 år. Jag funderar på om vi behöver packa flytvästar med till barnen,eller  finns att låna på plats?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Nazima, min dotter var 4år när vi var där i jan-feb. Vi gjorde några båtutflykter, tycker vi hade tur som lyckades hitta små flytvästar som passade henne vid större resor, dom hade ett par stycken men det var väl några hundra turister vid phuket piren som alltid.Men det fanns sällan bra storlek vid enkla utflykter, tex när man tog en longtail båt osv. Hursom, hade jag haft bra flytväst hemma i Sverige hade jag definitivt tagit med den till mitt barn. Jag hade inte tänkt på det tidigare faktiskt, tills jag såg bristen på små, och att många andra turister hade med sig egna hemifrån.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi hade med flytvästar till våra barn. Visst, det finns förmodligen flytvästar men de kanske inte är så bra. Till små barn som inte kan simma vill man ju gärna ha räddningsvästar och det kanske inte finns...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu