the wife

Tips på områden att flytta till!?

6 inlägg i detta ämne

Hej, 

Mina föräldrar har börjat fundera på att flytta utomlands och då är Thailand ett alternativ de kollar på. De är inte sugna på Pattaya eller Hua Hin, de vill ha vackra stränder och avslappnad stämning. De vill hyra hus eller lägenhet. 

Så ge mig era bästa tips på områden att leta på. Jag och min familj har mest kollat Koh Lanta då vi behöver närheten till svenska skolan om vi skulle vara borta länge. Men de är ju fria att välja område fritt som pensionärer. 

Tipsa gärna både om områden, orter, öar och stränder. 

Tack på förhand! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag skulle tipsa om Mae Phim en lugn fiskeby med en jättefin strand inga höga vågor och mycket lägre priser än söderöver och där finns en svensk skola i byn. Här övervintrar många Svenskar i sina hus/lägenheter. Ca 50 strand resturanger med både Thai och internationell mat sedan är man ofta rätt ensam på stranden som även saknar försäljare så med andra ord en pärla. Här tillåts heller inga hor barer så nattlivet är lungt men det finns en del barer men efter 10-11 rätt lungt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi köpte hus i Bang Sare och det med tanke på.

Det är massa västerlänningar som bor där. Inte som i hennes hemby där ingen kan engelska.

Visst Pattaya ligger några mil bort men det är där borta det där vi bor är det lugnt.

Några barer men inga renodlade horbarer utan trevliga med västerländska ägare och därmed vår mat.

Nära miltals med sandstränder fiskehamnar mm.

Köpa är dyrt men hyra går ju altid.

Många hus står tomma mesta av tiden.

Vi har dock inte tänkt att hyra ut vårt då hyrpriserna är så låga.

Vårat ligger 100-200meter från lotus, big C och 7/11 i en klunga så allt är nära.

Små Thaiaffärer insprängda överallt så det går alltid och tag på öl oavsett tider.

Det ligger 30 tal golfbanor runt om så jag har börjat träna lite.

Koh Lanta älskade jag också.

Härlig inställning på lokalbona.

Redigerad av Galten
marieh c gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu