kankallakalle

Snabb hjälp önskas! Ang besöksvisum till sverige

4 inlägg i detta ämne

Hej! Jag och min thailändska flickvän spontanbokade en flygbiljett till henne för att besöka mig i sverige i vinter. Planet går den 5 december från Bangkok och vi har inte ordnat visum ännu. Har förstått att VFS är det smidigaste sättet, dock verkar det ju som jag behöver posta alla papper ifyllda och klara till henne? För det går inte att skanna och maila eller? Hon bor i Bangkok så det är iallafall nära VFS kontoret! 

Jag undrar också vilken försäkring hon bör teckna och hur mycket den brukar gå på?

Kommer fler frågor när jag kommer på dom, men just nu känner jag mig galet stressad och undrar om vi ens kommer hinna ordna visumet!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Skicka alla papper till henne ifyllda och signerade så blir det bra. Tar bara några dagar att skicka med posten. (glöm inte klistra på prioritetsmärket.)

Vilken försäkring som är bäst är ju svårt at säga. Min flickvän använda Bupa Thailand. Vill du ha en svensk är ERV ett bra alternativ.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
På ‎27‎.‎10‎.‎2016 på 00:25, kankallakalle säger:

Hej! Jag och min thailändska flickvän spontanbokade en flygbiljett till henne för att besöka mig i sverige i vinter. Planet går den 5 december från Bangkok och vi har inte ordnat visum ännu. Har förstått att VFS är det smidigaste sättet, dock verkar det ju som jag behöver posta alla papper ifyllda och klara till henne? För det går inte att skanna och maila eller? Hon bor i Bangkok så det är iallafall nära VFS kontoret! 

Jag undrar också vilken försäkring hon bör teckna och hur mycket den brukar gå på?

Kommer fler frågor när jag kommer på dom, men just nu känner jag mig galet stressad och undrar om vi ens kommer hinna ordna visumet!

kolla svenska ambassaden bangkok där kan du läsa alt vad du måste veta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu