Wicky

idag irriterar jag mig på ... (ingen politik, invandring...)

8 114 inlägg i detta ämne

Egentligen var det igår jag blev irriterad men lite av irritationen finns kvar även idag.

I vintras köpte jag en fin HP laptop till min styvdotter på hennes födelsedag. Hon fyllde femton år. Hon hade viss datorvana sedan tidigare men eftersom jag var osäker på hennes kunskaper och datordiciplin kom vi överens om vissa regler, som hon lovade följa. Det är var innan jag flyttat till Thailand, vilket skedde i juni i år.

Väl tillbaka i Thailand i juni visade det sig att hon inaktiverat Panda Internet Security och datorn var full av virus. Det var så pass mycket skador att jag fick blåsa om hårddisken och installera om alla program igen.

För en vecka sedan konfiskerade hustrun datorn för styvdottern eftersom hon satt upp på nätterna olovandes. När jag igår morse tänkte uppdatera programmen på hennes dator upptäckte jag att jäntan nu avinstallerat Pandan och dessutom avinstallerat ett antal andra viktiga program. Dessutom hade hon naturligtvis laddat ner en massa skräp, fått tracking program installerade och dessutom var datorn full av virus och spyware.

Den här gången gick det att rädda det mesta utan att hårddisken behövde blåsas men det kostade en massa timmar och en del besvär som jag gärna varit utan. Datorn är nu konfiskerad på obestämd tid och dessutom jag jag lagt in mig själv som administratör och blockerat vissa program samt begränsat användningen för henne när hon väl gjort sig förtjänt att få tillbaka dator.

Göran

tråkigt tråkigt...

knas bara att hon inaktiverat det...

kanske kan vara för att få ladda ner någe, men hur som haver man skadar datan mer än man tror om man tar bort spärren...

tur att det gick att fixa bara... :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja dessa ungdomar de tror aldrig att sådant händer dem...........

Jag fick sätta lösenord på min jobb dator då dottern i huset (min mans syster)gjorde massa kul på min dator innan hon fick en egen å då var det ett företag på datorn så man höll på att bli tokig ett tag.  :cr

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

:C :C :C

...alla lärare som nonchalerat min dotters problem i alla år

vilket resulterat i att hon idag mår väldigt dåligt.

:mebiro_01:

Hu.. jag vet hur det är... Önskar er lycka till!

Tack så mycket! Det kan hon behöva.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fy F...n tandläkarusschlingen vill rycka 4 visdomständer nästa gång jag ska dit. å de ska han ha betalt för också  :C:cr :cr :cr:C

Åk till Thailand och dra dom! Fast det klart... då tillkommer ju resan... ::)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

... att det är för många dagar kvar till jag skulle till thailand så jag blev tvungen att boka en till resa.

LYXPROBLEM!! Men ett härligt sådant som du löst på bästa sätt    :sunny_bespectacled:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fy F...n tandläkarusschlingen vill rycka 4 visdomständer nästa gång jag ska dit. å de ska han ha betalt för också  :C:cr :cr :cr:C

Åk till Thailand och dra dom! Fast det klart... då tillkommer ju resan... ::)

kanske det, men då har man ju en skön semester att se fram emot  :kla

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag irriterar mig på Nav hær i Norge. Dom har hela tiden gett mig besked att jag har 11 veckor kvar av mammaledighet. Nu pløtsligt, två dagar innan jag skall åka till Kenya på min ledighet, får jag reda på att jag bara har 5 veckor!! Pappans kvot var øverførd till mig, i och med att han inte hade krav på det, men nu ændrar dom sig ændå!! Så nu har jag hyrt ut lægenheten, en annan person ær anstæld att ta mitt jobb.... Att dom surrar så betyder før mig att jag blir arbetsløs å boløs i sex veckor!! Detta irriterar jag mig på otroligt!!! :C :C :C

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej odalia,

Långt pass!

Jag har just avverkat 10,5 timmar utan lunch. Men jag har mig själv att skylla eftersom jag numer är milt besatt av att jobba. :cr

I morgon är det i varje fall ledigt vid poolen (om det inte råkar regna).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej odalia,

Långt pass!

Jag har just avverkat 10,5 timmar utan lunch. Men jag har mig själv att skylla eftersom jag numer är milt besatt av att jobba. :cr

I morgon är det i varje fall ledigt vid poolen (om det inte råkar regna).

Jag har i alla fall rast med jämna mellanrum... (som tur är)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

...att jag har nästan två veckor kvar som dubbelarbetande, trots att jag trivs kanon på båda ställena och att alla är så snälla. Men jag känner ett desperat behov av att få sova länge, en helledig dag osv 

...att jag ser min häst genom fönstret men är för trött för att gå ut och rida

... att jag känner mig så gnällig

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej gullevännen!!

Hoppas du blir glad snart!

Kram

...att jag har nästan två veckor kvar som dubbelarbetande, trots att jag trivs kanon på båda ställena och att alla är så snälla. Men jag känner ett desperat behov av att få sova länge, en helledig dag osv 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej gullevännen!!

Hoppas du blir glad snart!

Kram

Tack sötis. Det kommer, det kommer  ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu