Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Wicky

idag irriterar jag mig på ... (ingen politik, invandring...)

Rekommendera Poster

Massmedia kan vinkla saker och ting hur de vill UTAN att bli tillrättavisade.

Bara för att en person inte är riktigt frisk  i huvudet och begår handlingar som personen i ett svagt ögonblick tycker är rätt ska man inte skrika terror.

När personen eller personerna innan eventuella dåd går ut med typ IS sympatier och sedan begår handlingar i typisk IS stil - ja då kan man börja prata om terror.

Denne 4 barns pappa har inte tidigare direkt uttryckt några IS sympatier, dock kanske sympatiserat med blodiga dåd vilket egentligen bara bevisar att mannen i grund och botten kanske i stället är sadistiskt lagd/psykiskt sjuk.

Eller vill begå en handling så att han aldrig blir glömd

Personen har helt klart varit förvirrad - kanske också påverkad av droger/medicin, vem vet

Sedan basunerar massmedia ut om att Sverige ska samlas, leva normalt - men vad gör massmedia - tvärtom håller på att älta denna tragiska händelse i all oändlighet.

Gör i stället som i Ryssland, tysta ned allt obehagligt, därav får sådana här händelser ingen effekt på varken folk eller statskick.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hemskt med attentatet i Stockholm!! Men mycket viktigt att inte dölja fakta!

”Hemligheten bakom frihet är att utbilda folk, medan hemligheten bakom tyranni är att hålla dem i okunskap.”

Maximilien Robespierre, en av den franska revolutionens förgrundsfigurer 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns tyvärr stor risk att det finns fler som kan känna sig hågade att nu göra något liknande allt eftersom IS nu verkligen kommit i ropet 

Kriget mot de otrogna kommer aldrig att ta slut, finns massor av fanatiska muslimer, tyvärr många i Sverige eftersom vi tidigare haft så pass liberal invandringspolitik.

M.a.o. tacken för den svenska  gästvänligheten.

Tyvärr är det många väldigt välutbildade som är IS sympatisörer = utbildning hjälper inte alltid

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tvivlar på att intelligens på dessa IS terrorister är hög ! Däremot är det ett väldigt dåligt sätt att tack Svenska folket för vår gästfrihet.

Dock tror jag att vi bör försöka få ut alla som inte har legitima skäl att befinna sig i Sverige som denna person inte hade. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har varit vid Sergelstorg, och runt åhlens både igår och idag. Det känns verkligen! Man blir väldigt illa berörd och tårögd.

För ett par år sedan var det förhöjt läge ( en fyra enligt säpo ) och man började göra inre kontroller för att försöka få tag i dessa personer, som fått avslag på sin asylsökan, och gått under jorden. Men det blev värsta protesterna från vänsterorganisationerna, att det var rasism, och massmedia hängde så klart på. Idag gör man knappt några inre kontroller, för att allt ska vara så P.K. här i Sverige.

Jag är övertygad om att väldigt många, av dessa individer som kommer hit, föraktar vårt sätt att leva i ett öppet samhälle!

Synd att de ska behöva hända en så otroligt tragisk händelse, för att politiker ska börja fundera över vad som händer i Sverige!

Nu måste man ha pass, eller internationellt id-kort, för att resa in eller ut ur Sverige. Det borde väl ändå vara självklart, att det skulle vara så även innan fredagen den 7/4

Till saker hör också, att löfven blev förvånad, när han hörde att terroristen fått ett avvisningsbeslut, och inte åkt hem. Det säger rätt så mycket!

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2017-04-08 på 09:41, nyvaken säger:

Massmedia kan vinkla saker och ting hur de vill UTAN att bli tillrättavisade.

Bara för att en person inte är riktigt frisk  i huvudet och begår handlingar som personen i ett svagt ögonblick tycker är rätt ska man inte skrika terror.

När personen eller personerna innan eventuella dåd går ut med typ IS sympatier och sedan begår handlingar i typisk IS stil - ja då kan man börja prata om terror.

Denne 4 barns pappa har inte tidigare direkt uttryckt några IS sympatier, dock kanske sympatiserat med blodiga dåd vilket egentligen bara bevisar att mannen i grund och botten kanske i stället är sadistiskt lagd/psykiskt sjuk.

Eller vill begå en handling så att han aldrig blir glömd

Personen har helt klart varit förvirrad - kanske också påverkad av droger/medicin, vem vet

Sedan basunerar massmedia ut om att Sverige ska samlas, leva normalt - men vad gör massmedia - tvärtom håller på att älta denna tragiska händelse i all oändlighet.

Gör i stället som i Ryssland, tysta ned allt obehagligt, därav får sådana här händelser ingen effekt på varken folk eller statskick.

Vad menar du? Att han inte är terrorist utan en förvirrad man som utfört detta dådet? Han har sympatiserat med IS på sociala medier och har erkänt handlingen. 

Klart som f..n det är ett terroristdåd!

Fast ser du skrev detta i lö fm så kanske det inte framkommit då :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ger mig:21_kissing_closed_eyes: och i lördags talades det väl om denne man, senare har det bara pratats om terroristdåd medan det nu återigen ifrågasätts i massmedia.

angående personen i fråga.Tydligen vet denne figur inte ens hur man gör när man ber,  o.s.v..

För övrigt måste man vara sinnesförvirrade eller psykiskt sjuk för att utföra de handlingar denna man gjort - en fullt 100 gör inte detta även om han/hon är muslim eller inte.

Myndigheterna och många med dem vill benämna det som ett terroristdåd medan jag själv mer vill kalla det för ett oplanerat attentat mot oskyldiga individer..

I massmedia står det visserligen bl.a att mannen gick in för att döda otrogna, har han verkligen sagt detta eller inte?

Mannen erkänner även handlingen som ett terroristdåd.

Vid en eventuell paragraf 7 undersökning lär det säkert framkomma att mannen inte är fullt 100 - men ändå bör kunna lagfaras för de brott han begått. .

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 minuter sedan, nyvaken säger:

Jag ger mig:21_kissing_closed_eyes: och i lördags talades det väl om denne man, senare har det bara pratats om terroristdåd medan det nu återigen ifrågasätts i massmedia.

angående personen i fråga.Tydligen vet denne figur inte ens hur man gör när man ber,  o.s.v..

För övrigt måste man vara sinnesförvirrade eller psykiskt sjuk för att utföra de handlingar denna man gjort - en fullt 100 gör inte detta även om han/hon är muslim eller inte.

Myndigheterna och många med dem vill benämna det som ett terroristdåd medan jag själv mer vill kalla det för ett oplanerat attentat mot oskyldiga individer..

I massmedia står det visserligen bl.a att mannen gick in för att döda otrogna, har han verkligen sagt detta eller inte?

Mannen erkänner även handlingen som ett terroristdåd.

Vid en eventuell paragraf 7 undersökning lär det säkert framkomma att mannen inte är fullt 100 - men ändå bör kunna lagfaras för de brott han begått. .

 

Ja han var definitivt inte frisk i huvudet men det är väl ingen av isis folket. Jaja får se vad som händer framöver i Sverige. Vi får ju inte prata politik o ja är jäkligt dåligt insatt så ska nog va tyst men tror det måste bli hårdare tag nu. Ha en fin lillördag :18_kissing_heart:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 timmar sedan, nyvaken säger:

Jag ger mig:21_kissing_closed_eyes: och i lördags talades det väl om denne man, senare har det bara pratats om terroristdåd medan det nu återigen ifrågasätts i massmedia.

angående personen i fråga.Tydligen vet denne figur inte ens hur man gör när man ber,  o.s.v..

För övrigt måste man vara sinnesförvirrade eller psykiskt sjuk för att utföra de handlingar denna man gjort - en fullt 100 gör inte detta även om han/hon är muslim eller inte.

Myndigheterna och många med dem vill benämna det som ett terroristdåd medan jag själv mer vill kalla det för ett oplanerat attentat mot oskyldiga individer..

I massmedia står det visserligen bl.a att mannen gick in för att döda otrogna, har han verkligen sagt detta eller inte?

Mannen erkänner även handlingen som ett terroristdåd.

Vid en eventuell paragraf 7 undersökning lär det säkert framkomma att mannen inte är fullt 100 - men ändå bör kunna lagfaras för de brott han begått. .

 

Det handlar nog inte så mycket om en paragraf sju undersökning ( att bli k ryssad ) ! Här handlar det nog mer om att radikaliserade jihadister, har en helt annan uppfattning och tro, och inte gillar dessa öppna samhällen som finns i europa. De kallar oss otrogna!! 

Även fast inte du uppfattar det hemska som hände i Stockholm som terroristdåd, så gör både polisen och säpo detta. Och varför blanda in paragraf sju undersökningar på terrorister ? Då hade väl alla som t.ex. tillhör IS, och dess sympatörer varit kryssade!

Nej. Det här handlar om tro, och väderingar som dessa individer har! De avskyr dessvärre, våra öppna samhällen!

 

Redigerad av Phatthalung

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 timmar sedan, nyvaken säger:

Jag ger mig:21_kissing_closed_eyes: och i lördags talades det väl om denne man, senare har det bara pratats om terroristdåd medan det nu återigen ifrågasätts i massmedia.

angående personen i fråga.Tydligen vet denne figur inte ens hur man gör när man ber,  o.s.v..

För övrigt måste man vara sinnesförvirrade eller psykiskt sjuk för att utföra de handlingar denna man gjort - en fullt 100 gör inte detta även om han/hon är muslim eller inte.

Myndigheterna och många med dem vill benämna det som ett terroristdåd medan jag själv mer vill kalla det för ett oplanerat attentat mot oskyldiga individer..

I massmedia står det visserligen bl.a att mannen gick in för att döda otrogna, har han verkligen sagt detta eller inte?

Mannen erkänner även handlingen som ett terroristdåd.

Vid en eventuell paragraf 7 undersökning lär det säkert framkomma att mannen inte är fullt 100 - men ändå bör kunna lagfaras för de brott han begått. .

 

Nyvaken! Du valde iallafall ett riktigt bra andvändarnamn 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att vissa krafter från mellanöstern försöker skrämma oss och våra öppna samhällen i västvärlden, genom fega terrorhandlingar. Nu senast i Manchester, och det här kommer så klart att fortsätta! En del som gör dessa terrordåd, tror att de kommer till paradiset, där de får sju oskulder! Och vad jag har läst om profeten Mohammed så var hans första fru 12 år gammal. Resten kan ni räkna ut själva!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du Phatthalung bör ha lite medkänsla med dessa oförstående individer som gör dessa s.k. terrorhandlingar.

Våra svenska röda korsriddare gjorde något liknande på 1000 talet.

Först kristnade de "hedningarna" därefter dräpte de dem. Måste kristna dem för att de senare inte skulle hamna i helvetet.

"Rättstrogna" islamister tycker inte det är något fel i att dräpa hedningar = västerlänningar.

M.a.o. detta är något vi får räkna med tills araberna är kristnade eller avlägsnade från från jordytan.

Vi västerlänningar vill kalla det för terrorism medan dessa rättrogna islamister anser det helt ok att förgöra "hedningar".

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu förstår nog envar för varför även detta forum är på deken med sådan tjockskallar till forumdeltagare.

En knäppskalle kan inte sin historia eller har ej läst koranen, där det klart och tydligt även står vad många "terrorister" hänvisar till.

När jag ställde en annan fråga blev jag hänvisad till något obskyrt sexforum

Är ni alla knäppskallar? 

Självklart är jag EMOT de attentat som sker och kommer att fortsätta tills de "rättrogna" lyckat med sina intentioner.

Avarten av muslimerna kommer INTE att ge sig förrän de har herraväldet över hela världen - ELLER själva är förgjorda

Dessa människor går inte att prata eller förhandla med, finns sekter inom kristendomen som även de är lika vrickade.

För övrigt vem eller vilka är det som förser IS med vapen - gå på den nationen ni besserwissrar.

Man ska stämma ån i bäcken, klippa av ett skott här och där gör på sikt ingen effekt, bara grenar ut sig mer och mer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2017-05-25 på 06:26, nyvaken säger:

Nu förstår nog envar för varför även detta forum är på deken med sådan tjockskallar till forumdeltagare.

En knäppskalle kan inte sin historia eller har ej läst koranen, där det klart och tydligt även står vad många "terrorister" hänvisar till.

När jag ställde en annan fråga blev jag hänvisad till något obskyrt sexforum

Är ni alla knäppskallar? 

Självklart är jag EMOT de attentat som sker och kommer att fortsätta tills de "rättrogna" lyckat med sina intentioner.

Avarten av muslimerna kommer INTE att ge sig förrän de har herraväldet över hela världen - ELLER själva är förgjorda

Dessa människor går inte att prata eller förhandla med, finns sekter inom kristendomen som även de är lika vrickade.

För övrigt vem eller vilka är det som förser IS med vapen - gå på den nationen ni besserwissrar.

Man ska stämma ån i bäcken, klippa av ett skott här och där gör på sikt ingen effekt, bara grenar ut sig mer och mer.

Jaha, och vad är du för idiot då?

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2017-06-04 på 16:44, Phatthalung säger:

Har samma fundering som dig olsson!

Tror nyvaken vinner priset som årets idiot.

Egentligen har jag lust att ta en diskussion med han. Dock är jag nu gammal nog för att veta att bättre än att diskutera med den typen av hjärntvättade människor......

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ni som är så intelligenta kan kanske då förklara vad en terrorist egentligen är?

Den som av en part betraktas som terrorist kan av en annan part kallas för frihetskämpe. Ett exempel är fredspristagaren Nelson Mandela som fortfarande 2008 stod på USA:s terroristlista. 

IRA s frihetskämpar ansågs av "normala" engelsmän vara terrorister - vilket var eller är riktigt?

Förstår mycket väl varför även detta forum är på dekis när sådana som blue_saint uttalar sig som denne har förstånd till.

Jag har i alla fall en hjärna som är tvättad andra har tydligen inte begåvats med någon:14_relaxed:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad som stör mig idag är att det underbara forumet har smittats av på tok för mycket negativa vibbar!

Dom flesta önskar nog bara tips om hur man får ut det mesta av sina semester veckor i Thailand(som såklart har sina fel och brister också)

Men ändå är ett avslappnat ställe för mina semesterdagar, Sen kan alla diskussioner vara givande men ibland så känns det mera som rena provokationer!!!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
11 minuter sedan, MR.Big säger:

Vad som stör mig idag är att det underbara forumet har smittats av på tok för mycket negativa vibbar!

Dom flesta önskar nog bara tips om hur man får ut det mesta av sina semester veckor i Thailand(som såklart har sina fel och brister också)

Men ändå är ett avslappnat ställe för mina semesterdagar, Sen kan alla diskussioner vara givande men ibland så känns det mera som rena provokationer!!!

 

Ja för några år sen hängde jag här väldigt mycket och det blev nästan familjärt. Tråkigt när det ballar ur.. Saknar det gamla  :769_heart:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
21 timmar sedan, nyvaken säger:

Ni som är så intelligenta kan kanske då förklara vad en terrorist egentligen är?

Den som av en part betraktas som terrorist kan av en annan part kallas för frihetskämpe. Ett exempel är fredspristagaren Nelson Mandela som fortfarande 2008 stod på USA:s terroristlista. 

IRA s frihetskämpar ansågs av "normala" engelsmän vara terrorister - vilket var eller är riktigt?

Förstår mycket väl varför även detta forum är på dekis när sådana som blue_saint uttalar sig som denne har förstånd till.

Jag har i alla fall en hjärna som är tvättad andra har tydligen inte begåvats med någon:14_relaxed:

21 timmar sedan, nyvaken säger:

Ni som är så intelligenta kan kanske då förklara vad en terrorist egentligen är?

Den som av en part betraktas som terrorist kan av en annan part kallas för frihetskämpe. Ett exempel är fredspristagaren Nelson Mandela som fortfarande 2008 stod på USA:s terroristlista. 

IRA s frihetskämpar ansågs av "normala" engelsmän vara terrorister - vilket var eller är riktigt?

Förstår mycket väl varför även detta forum är på dekis när sådana som blue_saint uttalar sig som denne har förstånd till.

Jag har i alla fall en hjärna som är tvättad andra har tydligen inte begåvats med någon:14_relaxed:

Snälla om du har någon kunskap sluta google och kopiera in i diverse forum trådar.

För min del får du tro på vilken gud, vara av vilken ras eller gilla vilket kön du vill.

Vilka du röstar på bryr jag mig inte om heller.

 

Borde finnas bättre forum och kanaler för dig att ventilera ditt tänk på.

 

Eftersom det är ett forum om resor främst mot asien kan du pma mig istället för att skriva i tråden om du vill något.

Tror alla andra skiter i dina åsikter här inne

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken djävla idiot var det som drog upp om lastbilen som kraschade in i Åhlens - inte var det jag int, men å andra sidan är tydligen en del på även detta forum lite förmer än andra.

Jag trodde i min enfald när jag loggade in på detta s.k Thailandsforum att detta forum handlar om just Thailand. Verkar dock var raka motsatsen.

är tydligen bara en klick besserwissrar som äger rätt att uttala sig om sådant de tror att de just vet bäst, vilket tyvärr redan har visat sig vara rakt åt skogen.

Har du blue_saint över huvud taget varit i Thailand, verkar i alla fall inte så eftersom din kunskapsnivå är betydligt lägre än en förstagångsbackpacker.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 minuter sedan, nyvaken säger:

Vilken djävla idiot var det som drog upp om lastbilen som kraschade in i Åhlens - inte var det jag int, men å andra sidan är tydligen en del på även detta forum lite förmer än andra.

Jag trodde i min enfald när jag loggade in på detta s.k Thailandsforum att detta forum handlar om just Thailand. Verkar dock var raka motsatsen.

är tydligen bara en klick besserwissrar som äger rätt att uttala sig om sådant de tror att de just vet bäst, vilket tyvärr redan har visat sig vara rakt åt skogen.

Har du blue_saint över huvud taget varit i Thailand, verkar i alla fall inte så eftersom din kunskapsnivå är betydligt lägre än en 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
22 minuter sedan, blue_saint säger:
26 minuter sedan, nyvaken säger:

Vilken djävla idiot var det som drog upp om lastbilen som kraschade in i Åhlens - inte var det jag int, men å andra sidan är tydligen en del på även detta forum lite förmer än andra.

Jag trodde i min enfald när jag loggade in på detta s.k Thailandsforum att detta forum handlar om just Thailand. Verkar dock var raka motsatsen.

är tydligen bara en klick besserwissrar som äger rätt att uttala sig om sådant de tror att de just vet bäst, vilket tyvärr redan har visat sig vara rakt åt skogen.

Har du blue_saint över huvud taget varit i Thailand, verkar i alla fall inte så eftersom din kunskapsnivå är betydligt lägre än en 

Snälla vad är det du inte förstår?.Har du fått medhåll från någon på forumet för dina yttringar om terror handlingar och vad vilka som är tertorister?.

Mina thailandskunskaper är här inne säkert ganska lågt räknade.

8 ggr har jag varit i thailand på mina 30 år.

 

Dina kunskaper i samhällskunskap och religion/historia är dock ett skämt.

 

Snälla vännen låt den här tråden vara.

Vill du mig något skriv på pm.

 

Du verkade inte fatta det förra gången så säkert gör du det inte igen

 

 

 

Redigerad av blue_saint

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×