Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
n1an

Transporter mellan öarna och badhandukar på hotellen

Rekommendera Poster

Behöver hjälp igen....

Blir inte riktigt klok på båttransporterna vi ska göra i vinter :cr

Ska transporteras mellam Lipe- Bulon-Kradan-Lanta.

Har hittat transport mellan Kradan-lanta med tigerline och Mellan Lipe till Bulon med nåt speedboat företag... Men vart kan jag hitta båt mellan Bulon- Kradan?

Antar att det säkert finns att fixa på hotellet man bor på... Men vad är billigast och mest tidseffektivt? Nån som vet om det skiljer mycket att boka båt på plats på ön alt boka innan? Vi är 4 pers.

Och hur brukar det vara med badhandukar på hotellen på öarna? Finns det solstolar eller är dom borta på Lipe, Bulon och kradan? Normalt sett så får man ju handdukar till poolen och på vissa ställen även till stranden, men det brukar vara på dom hotellen som har solstolar vid havet.

Behöver vi släppa med strandhandukar när vi bor på Mali (Lipe) Bulone Resort ( Bulon) och The reef ( Kadan) Nån som vet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Behöver vi släpa med strandhandukar..?

Nä. Ta med en sarong istället. Den torkar fortare, är lättare, tar mindre plats och det fastnar inte lika mycket sand. Jag har inte haft med handduk till Thailand på 20 år, oavsett boende.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Behöver hjälp igen....

Blir inte riktigt klok på båttransporterna vi ska göra i vinter :cr

Ska transporteras mellam Lipe- Bulon-Kradan-Lanta.

Har hittat transport mellan Kradan-lanta med tigerline och Mellan Lipe till Bulon med nåt speedboat företag... Men vart kan jag hitta båt mellan Bulon- Kradan?

Antar att det säkert finns att fixa på hotellet man bor på... Men vad är billigast och mest tidseffektivt? Nån som vet om det skiljer mycket att boka båt på plats på ön alt boka innan? Vi är 4 pers.

-------

Det är samma båt, färja eller speedboat som går mellan Lipe-Bulon-Kradan-Lanta. Jag vet inte hur bokningsläget ser ut, men jag skulle boka på plats i Thailand vid någon lokal resebyrå, det är inte dyrare, så säkerhetsställer jag mig om att hämtning och alla transport kommer att fungera.

Håller med om saronger, det är mycket bättre än handdukar och finns att köpa överallt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Behöver hjälp igen....

Blir inte riktigt klok på båttransporterna vi ska göra i vinter :cr

Ska transporteras mellam Lipe- Bulon-Kradan-Lanta.

Har hittat transport mellan Kradan-lanta med tigerline och Mellan Lipe till Bulon med nåt speedboat företag... Men vart kan jag hitta båt mellan Bulon- Kradan?

Antar att det säkert finns att fixa på hotellet man bor på... Men vad är billigast och mest tidseffektivt? Nån som vet om det skiljer mycket att boka båt på plats på ön alt boka innan? Vi är 4 pers.

-------

Det är samma båt, färja eller speedboat som går mellan Lipe-Bulon-Kradan-Lanta. Jag vet inte hur bokningsläget ser ut, men jag skulle boka på plats i Thailand vid någon lokal resebyrå, det är inte dyrare, så säkerhetsställer jag mig om att hämtning och alla transport kommer att fungera.

Håller med om saronger, det är mycket bättre än handdukar och finns att köpa överallt.

Tack då håller jag mig lite avvaktande tills vi är på plats :)

Självklart alltid saronger med mig, men skönare med handduk om jag måste ligga på själva stranden.. Ingen som bott på nämda hotell och vet om man får strandhanduk via dom?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du nödvändigtvis måste ha handduk kan du ju nyttja de handdukar boendet tillhandahåller.

Precis det jag undrar.... Finns det handdukar att tillgå på dessa hotell?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du nödvändigtvis måste ha handduk kan du ju nyttja de handdukar boendet tillhandahåller.

Precis det jag undrar.... Finns det handdukar att tillgå på dessa hotell?

Varför inte maila till hotellet du har tänkt bo på för att fråga?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du nödvändigtvis måste ha handduk kan du ju nyttja de handdukar boendet tillhandahåller.

Precis det jag undrar.... Finns det handdukar att tillgå på dessa hotell?

Varför inte maila till hotellet du har tänkt bo på för att fråga?

Har gjort men svårt att få kontakt.

Har mejlat the Reef resort 3 ggr under 1,5 mån men inte fått nåt svar. Känns lite jobbbigt att åka till en ö där man vet att allt är slutsålt och inte fått nån respons från hotellet.

Bulon Resort svarade efter 2 veckor.

Kändes som att det skulle gå snabbare att få svar här  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är det verkligen lågsäsong på hotellen, framförallt i södra Thailand. Du/ni ska ha en jädrans tur om det överhuvudtaget finns någon som läser mejlen ni skickar, sedan ska någon förstå er engelska, nästa steg ha rätt befogenhet att ta beslut och inte minst ids svara.

Jag har frågat flera hotell varför de inte svarar - och jag får inget svar. Ring !! och förhoppningsvis kanske du kan få kontakt med någon som vågar ge besked - och även ta ansvar för sitt besked ???

Tror inte att många boenden är fullbokade redan nu, tvärtom bokningssajterna har bara tillgång till ett begränsat antal rum - egen erfarenhet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har kunnat googla mig till att det finns både på Mali och på The Reef.

https://www.tripadvisor.se/FAQ_Answers-g303904-d4982702-t239004-Are_beach_towels_provided.html

Sett detta? :)

Usch, Nej, Skäms  :cr

Tack för påminnelsen att man kan se så mycket mer på TA....

Går av gammal vana att slänga ut en fråga här när man ändå är "inne". Missade totalt din första påminnelse så tack för att du körde en repeat  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är det verkligen lågsäsong på hotellen, framförallt i södra Thailand. Du/ni ska ha en jädrans tur om det överhuvudtaget finns någon som läser mejlen ni skickar, sedan ska någon förstå er engelska, nästa steg ha rätt befogenhet att ta beslut och inte minst ids svara.

Jag har frågat flera hotell varför de inte svarar - och jag får inget svar. Ring !! och förhoppningsvis kanske du kan få kontakt med någon som vågar ge besked - och även ta ansvar för sitt besked ???

Tror inte att många boenden är fullbokade redan nu, tvärtom bokningssajterna har bara tillgång till ett begränsat antal rum - egen erfarenhet.

Tack Evert :)

Inte van att behöva vänta på svar från hotell i Thailand, men har inte varit på öarna söderut förr och känns konstigt att inte ha samma koll som man har i bkk med omnejd.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Angående transport mellan öar,Fråga på plats så löser det sig säkert bra.

Ja det blir nog så det får bli... Mest nyfiken på hur alla andra gör  :)

Känner mig hyfsat resvan men denna resa med alla olika stopp och transporter med båt går inte att för mig jämföras med att resa på land och givna regler som hotellen brukar ha. Kanske hade varit lättare om man haft lite mer tid på sig och kunde mera ta dagen som den kommer  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×