Carin

Krabi till koh lanta

10 inlägg i detta ämne

Är det någon som har koll på om man kan ta sig till koh lanta via båt om man landar 09.20 på krabi flygplats. Vi har tidigare åkt till Phiphi och det har fungerat jättebra. Eller är det bil/buss som gäller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, det borde inte vara något problem - om ni inte blir försenade.

Båten från Krabi New Pier går aldrig före kl 11, och det tar ca 20-30 minuter från flygplatsen dit.

Beroende på säsong så går det även båtar från gamla piren i Krabi Town - Chao Fa pier. Det är nytt från förra året så jag har inte koll på tiderna dessvärre.

Jag har en bra kontakt (liten resebyrå) i Krabi Town som säkert kan hjälpa er om du vill boka hemifrån. Annars går det ju bra med de taxibilar som finns på flygplatsen. Biljett till båten ligger på 350-400 baht per person och taxi till piren går kanske på 400 baht.

Det finns ju även andra vägar att ta sig till Lanta med bil/minivan som någon säkert kan hjälpa dig med, jag har aldrig åkt till Lanta själv så jag vet inte...  :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Åk direkt med bil/minivan från flygplatsen till Koh Lanta. Det tar ca 50 min från flygplatsen till bilfärjan. Bron är numera färdig, så bilfärja nr 2 slipper ni.

Det finns taxi att boka på flygplatsen, men vill ni åka lugnare och säkrare så boka t ex med www.lantadiver.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

mippson! Du verkar ju ha utmärkt koll på detta. Tack för det. Men vet du på viken sida jag kan hitta någon tidtabell. Den linje vi har åkt till Phiphi med verkar inte ha några direktlinje till koh lanta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

mippson! Du verkar ju ha utmärkt koll på detta. Tack för det. Men vet du på viken sida jag kan hitta någon tidtabell. Den linje vi har åkt till Phiphi med verkar inte ha några direktlinje till koh lanta.

Hej Carin! Dessvärre har jag ingen tidtabell, den båt vi alltid tar går som sagt runt kl 11 varje dag, eller snarare

11.30-12.00... Den båten stannar ju till två gånger på vägen ner till Lanta, men det är snabba stopp så jag tror det tar ca 2,5-3 timmar till Lanta från Krabi. Det går även en båt från gamla piren runt kl 12-13, men det är en "nygammal" rutt och jag kommer inte ihåg vad bolaget heter tyvärr...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Carin! Dessvärre har jag ingen tidtabell, den båt vi alltid tar går som sagt runt kl 11 varje dag, eller snarare

11.30-12.00... Den båten stannar ju till två gånger på vägen ner till Lanta, men det är snabba stopp så jag tror det tar ca 2,5-3 timmar till Lanta från Krabi. Det går även en båt från gamla piren runt kl 12-13, men det är en "nygammal" rutt och jag kommer inte ihåg vad bolaget heter tyvärr...

Tidtabellen finns i första länken i mitt inlägg ovan. Scrolla ned en bit till Ferry timetables to / from / around Krabi och klicka sedan på pilarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu