KIO

"Prisvärt" huskomplex söder om Soi 112 Hua Hin, några rekommendationer?

5 inlägg i detta ämne

Hej,

Kommer pendla (med bil) till Soi 89 måndag-fredag under 5 månader framöver. Kommer de första 3 veckorna bo hos en väns hus i "Dusita Village 1" som ligger utefter Soi 112 men behöer därefter hitta någonting mer permanent.

Det finns ju förstås massor med sidor och agenter som förmedlar hus men jag vill helst hyra direkt från ägaren då man kommer ner i pris samtidigt som det blir mer personligt.

Efter att ha undersökt lite har jag kommit fram till att från just Soi 112 och söderut ligger priserna lägre än norra och centrala delen av Hua Hin. Och rent praktiskt känns det lite knäppt att pendla från de delarna genom där rusningstrafiken är som värst.

Jag är ute efter ett hus med 3-4 sovrum med privat pool i ett "gated community" under 25K/månad. Har inga problem att åka en bit men 20 minuter pendling enkel väg känns rimligt.

Av rutin har jag lärt mig att dom bästa "dealsen" hittas genom att söka med blåslampa, så alla tips mottages tacksamt.

KIO

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

du kan ju under dina 3 veckor åka runt lite och hittar du nått trevligt ställe stanna och fråga om det är nån som hyr ut eller kolla efter uthyres skyltar

Absolut, det har jag helt klart för avsikt att göra och det är på det sättet jag räknar med att hitta det jag är ute efter. Men då man är ny på en ort är det alltid trevligt med lite förhandsförslag från personer som redan kan området. När jag för något år sedan tillfälligt flyttade till norra Phuket var det genom en forumtråd som jag fick nys om ett hus som låg i ett område som jag aldrig hade åkt (eller ens hittat till) som var till uthyrning och som jag i slutändan bestämde mig för.

Så alla förslag mottages tacksamt.

KIO

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

du kan ju under dina 3 veckor åka runt lite och hittar du nått trevligt ställe stanna och fråga om det är nån som hyr ut eller kolla efter uthyres skyltar

Absolut, det har jag helt klart för avsikt att göra och det är på det sättet jag räknar med att hitta det jag är ute efter. Men då man är ny på en ort är det alltid trevligt med lite förhandsförslag från personer som redan kan området. När jag för något år sedan tillfälligt flyttade till norra Phuket var det genom en forumtråd som jag fick nys om ett hus som låg i ett område som jag aldrig hade åkt (eller ens hittat till) som var till uthyrning och som jag i slutändan bestämde mig för.

KIO

Det finns säkert de som har bra koll på Hua Hin här, men det är ju mest semesterfirare som håller till på detta forum.

Jag vet inte om man får hänvisa till andra forum, men jag gör det ändå. Ett tips är att slänga ut frågan även på andra forum där det finns fler långliggare och folk som är bofasta i Thailand. Ett forum jag vet som har en hel del folk med mycket info om Hua Hin är Maipenrai.se. Finns säkert flera.

Jag är själv halvstationär i Thailand, men i Hua Hin är jag bara turist och min kunskap om dessa boenden är då begränsad. Men lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

KIO

Det finns säkert de som har bra koll på Hua Hin här, men det är ju mest semesterfirare som håller till på detta forum.

Jag vet inte om man får hänvisa till andra forum, men jag gör det ändå. Ett tips är att slänga ut frågan även på andra forum där det finns fler långliggare och folk som är bofasta i Thailand. Ett forum jag vet som har en hel del folk med mycket info om Hua Hin är Maipenrai.se. Finns säkert flera.

Jag är själv halvstationär i Thailand, men i Hua Hin är jag bara turist och min kunskap om dessa boenden är då begränsad. Men lycka till!

Tack,

Jodå, har lagt ut förfrågningen på ett gäng andra forum med, bla Thaivisa... men tack för tipset om Meipenrai!

KIO

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu