Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Nazima

Tvättserrvice/ tvätteri på Koh Lanta?

Rekommendera Poster

Hej!

Vi åker till Koh Lanta i vinter. Första resan dit för oss. Har Inter besökt Thailand tidigare. Vi ska bo nära klong dao beach. För att slippa ha för mycket packning undrar jag om det finns tvätterier/ tvättservice där? Är det bra? Hur brukar ni andra göra som åker?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det finns... Finns flera olika att välja på..

Kostar runt 40-50 baht per kg

Jag skulle dock inte lämna in kläder jag va rädd om då det händer att kläder blir förstörda. Dock kanman få ersättning om det händer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det finns... Finns flera olika att välja på..

Kostar runt 40-50 baht per kg

Jag skulle dock inte lämna in kläder jag va rädd om då det händer att kläder blir förstörda. Dock kanman få ersättning om det händer.

Tack för snabbt svar, ligger dessa ställen nära hotellen?  Makens kollega rekommenderade nämligen att man kunde göra så, men jag tänkte ändå kolla med er på forumet.

Annars, är det bättre att ha med lite tvättmedel och tvätta upp i handfatet på hotellrummet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har lämnat massor med tvätt och det har alltid funkat perfekt.

Brukar tvätta upp allt innan hemfärd så man slipper trassla med det när man kommer hem

Sen är det så fint hopvikt så det är lätt att packa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det finns... Finns flera olika att välja på..

Kostar runt 40-50 baht per kg

Jag skulle dock inte lämna in kläder jag va rädd om då det händer att kläder blir förstörda. Dock kanman få ersättning om det händer.

Tack för snabbt svar, ligger dessa ställen nära hotellen?  Makens kollega rekommenderade nämligen att man kunde göra så, men jag tänkte ändå kolla med er på forumet.

Annars, är det bättre att ha med lite tvättmedel och tvätta upp i handfatet på hotellrummet?

Om du har kläder du är rädd om så tvätta dom själv i handfatet. Jag blev av med ett nytt linne som kostade 450kr. Dom hade skickat det till en annan kund. Enda gången det hänt mej. Jag har lämnat in massor av tvätt i många år. Detta var på Phuket. Ett tips är att fota av kläderna ni lämnar in. Om nåt är borta så kan du visa hur det såg ut.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vet ej hur det ser ut på lanta men brukar finnas tvättmaskiner att hyra på gatan men då måste man ha nånstans att hänga tvätten

annars brukar det funka fint att lämna in tvätten undrar hur de gör för att mina gamla t shirts ser ut som nya när man får tillbaka de ?

kan vara smart att handtvätta men pluppen i handfatet fattas ofta tips tvätta i papperskorgen

ock du satsa på funktionskläder = snabbtorkande 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det finns... Finns flera olika att välja på..

Kostar runt 40-50 baht per kg

Jag skulle dock inte lämna in kläder jag va rädd om då det händer att kläder blir förstörda. Dock kanman få ersättning om det händer.

Tack för snabbt svar, ligger dessa ställen nära hotellen?  Makens kollega rekommenderade nämligen att man kunde göra så, men jag tänkte ändå kolla med er på forumet.

Annars, är det bättre att ha med lite tvättmedel och tvätta upp i handfatet på hotellrummet?

Ja dom ligger nära hotellen.. Du behöver inte gå många meter innan du kommer till första tvättstället :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har lämnat massor med tvätt och det har alltid funkat perfekt.

Brukar tvätta upp allt innan hemfärd så man slipper trassla med det när man kommer hem

Sen är det så fint hopvikt så det är lätt att packa

Klockrent +1 på det.

Sannolikheten att de enstaka exempel som vissa anger här händer är nog väldigt liten.

Men å andra sidan kan man ju få en tegelpanna i huvudet när man lämnar huset ...........

Ni hittar ställen som tvättar överallt i Thailand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har lämnat in på Sawasdee som ligger på Klong Dao, flertalet gånger.

Aldrig varit något problem. Finns som det skrivs ovan om, flera ställen att lämna på. Vi valde detta ställe för att det låg nära och var billigt. Finns säkert de som är bättre och kanske billigare. Men vi har varit nöjda.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×