Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Felias

B-Komplex mot bett

Rekommendera Poster

Här kommer ett tips om hur man slipper bett från myggor, sandloppor å sandflugor! Å B-Komplex en månad innan vi åkte sist å fick knappt ett bett...maken får alltid stora savandes bett men klarade sig undan pga dessa!

http://www.mumsigast.se/2016/07/05/ta-det-har-vitaminet-och-fa-en-underbar-sommar-utan-nagra-myggbett/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tackar. Ska testas till vintern, då jag oxå blir biten o får stora varande märken varje gång jag är i thailand.

Gör det, å funkar det inte så är ju det bara bra att få i sig lite vitaminer! Min man har alltid fått MASSA myggbett som kliar något vansinnigt å sen börjar å sava, ser inte alls fräscht ut! Började å äta Lamberts Vitamin B-100 Complex 1 månad innan å även under tiden i Thailand å han (eller jag) fick inte ett bett. Äter man bara antihistamintabletter så minskar man ju bara klådan, betten får man ju iaf! Har precis beställt en ny burk så nu är det bara å börja å knapra!

Helt klart värt å prova!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag fattas B12, och måste ta tillskott av detta, jag har slaravt som attans nu i sommar, och har blivit myggbiten flera gånger.. Så nu är det slut på slaravndet, och myggbetten också :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte B12 som vi åt en vecka innan och en vecka in på semestern i vintras, har aldrig blivit så galet biten som då. Tänkte att det skulle vara bra då vi åkte ner till öarna i södra Thailand, men funkade inte på oss iaf.

Normalt sett så blir jag sällan biten av myggen i Thailand, men håller oftast till vid kusten kring Bangkok där det kanske inte är lika mycket mygg som i södra Thailand.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×