Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
YFU Sverige

Värdfamilj till en thailändsk utbytesstudent!

Rekommendera Poster

Hej!

Jag heter Hanna och jag arbetar på Youth for Understanding, en ideell, politiskt och religiöst obunden utbytesorganisation som varje år tar emot studenter från runt om i världen. I mitten av augusti tar vi emot fyra gymnasiestudenter från Thailand som vi nu letar värdföräldrar åt.

Peeraya, 16 år gammal från Nordöstra Thailand. Hon älskar musik och spelar gitarr, bas, piano och ukulele.

Paparkorn, 16 år gammal från Bangkok. Hon är med i en kunskapsklubb och tycker om att läsa och simma.

Krit, 16 år gammal från Bangkok. Han tycker om att spela piano och sjunga och ser fram emot att uppleva den svenska naturen. Favoritämne i skolan är biologi.

Peeranat, 16 år (snart 17) från Bangkok. Han älskar Eurovision song contest och ser det varje år! Andra intressen är badminton och att cykla.

Vi söker efter boenden över hela Sverige som vill ta emot en utbytesstudent. Alla kan vara värdföräldrar - du kan vara singel, storfamilj, ha utflyttade barn eller vara pensionär. Du kan bo på landet eller mitt i stan. Det viktigaste är att du är öppen och intresserad av att lära känna en ungdom från ett annat land! Du behöver inte ha egna barn i samma ålder eller ha egna barn som själva ska åka utomlands.

Med YFU kan man vara värdfamilj i en termin eller ett läsår. Läs gärna mer här: https://vardfamilj.yfu.se/

Om du är intresserad av att veta mer om studenterna får du gärna maila mig på hanna@yfu.se eller ringa på 08-6505025.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×