Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sudden

Första resan till Thai våran resplan... vad trors?

Rekommendera Poster

26/12 inbokade på koh chang limo beställt från flygplatsen. 3 nätter på klong prao resort sedan blir det wsb 4 nätter i bungalow vid stranden på sangtawan resort.

Nästa anhalt Koh Samet och Vongdeuan Resort Thai House 7 nätter, vi smyger upp mot Bangkok Leende (smiley)

Sedan ville vi testa fastlandet också, då valde vi Mae Pim Resort Hotel 7 nätter därefter avfärd till Bangkok och tillbringa 3 nätter innan avfärd hem på Chatrium Residence Sathon Bangkok. Leende (smiley)

Våran första resa och egenplanerad. Önskar input om boende och vad ni anser om resplanen helt allmänt och ärligt, ris o ros om allt uppskattas verkligen, allt är förändeligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ta mera nätter i Koh Chang och mindre i Mae phim och Koh samet. Chang har en fin skärgård och är en stor ö. Mae Phim är i mitt tycke ganska ocharmigt och har långa avstånd. Bott på Vongdeuen resort i delux bungalow. Bra boende förutom stenhårda sängar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Max 5 nätter på Koh Samet, visserligen vackert och fina stränder men ack så dött.

Mae Phim = risk för en stor besvikelse, framförallt EFTER Koh Samet.

Fundera lite på att i stället ta några nätter (förslagsvis 5) på Areca Lodge i Pattaya.

Envisas ni med Mae Phim, ta då detta FÖRE Koh Samet

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med om Mae Phim...det var lite småmysigt för väldigt många år sedan innan invasionen av svenskar var ett faktum...numera är den thailändska känslan helt borta. Inget vidare bad heller.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Valde bort 4 nätter på Mae Phim till fördel Seaside Jomtien Beach :)Innan avslutning i BK.

Koh Chang och Koh Samet känns för oss ändå helt ok, behöver nog lite lappsjuka när allt kommer omkring  :angel:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

3 nätter i bbk, bo då inte i Sathon. Jättemysigt hotell men räkna med minst 15 min i taxi till närmaste skytrain/ tunnelbana, sträckan 2-3 km men jämt köer för att komma till hotellet resp skytrain. Bodde där 6 nätter men tyckte det ändå var jobbigt utan tidsbrist. Hotellet kanon, 140 kvm( det vi valde) och bra poolområde, men inte jättenära till restauranger mm

Skulle definitivt välja ett annat område för bara 3 nätter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förhoppningsvis kommer Sudden att bli nöjd, själv hade jag valt mer eller mindre helt andra boenden - men det är jag det.

Både Jomtien och Bangkok ligger lindrigt sagt "lite" off. Även på Samet men där händer å andra sidan INGENTING:

Själv hade jag nog också stannat hela veckan på klong prao resort.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förhoppningsvis kommer Sudden att bli nöjd, själv hade jag valt mer eller mindre helt andra boenden - men det är jag det.

Både Jomtien och Bangkok ligger lindrigt sagt "lite" off. Även på Samet men där händer å andra sidan INGENTING:

Själv hade jag nog också stannat hela veckan på klong prao resort.

Tack för allas input, vi lär bli mer än nöjda  :dan men allt kan ju alltid förbättras tack vare er  :kla  Klong Prao är fullbokat och vilket hotell rekommenderas isåfall i Bangkok, tack på förhand!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vårt favorit hotell i Bangkok är chatrium riverside, bra pris och bra standard. Så skönt att äta frukost just bredvid floden  :D

Men för tre nätter har jag nog kört på samma hotell som vi tar för tre nätter, pathumwan princes :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vårt favorit hotell i Bangkok är chatrium riverside, bra pris och bra standard. Så skönt att äta frukost just bredvid floden  :D

Men för tre nätter har jag nog kört på samma hotell som vi tar för tre nätter, pathumwan princes :)

Det märkliga är att jag hade ett öppet web fönster på just det hotellet när jag läste detta :kla bokat om i all hast :) tack

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vårt favorit hotell i Bangkok är chatrium riverside, bra pris och bra standard. Så skönt att äta frukost just bredvid floden  :D

Men för tre nätter har jag nog kört på samma hotell som vi tar för tre nätter, pathumwan princes :)

Det märkliga är att jag hade ett öppet web fönster på just det hotellet när jag läste detta :kla bokat om i all hast :) tack

Chatrium eller pathumwan? :)

Enda nackdelen med chatrium är avståndet till centrum om man vill ta sig fram och tillbaka ofta, tar i snitt 20-30min enkel väg (hotellets båt + bts).

Missa inte att ta en taxi, eller promenera, till asia tique som ligger ner längs floden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vårt favorit hotell i Bangkok är chatrium riverside, bra pris och bra standard. Så skönt att äta frukost just bredvid floden  :D

Men för tre nätter har jag nog kört på samma hotell som vi tar för tre nätter, pathumwan princes :)

Det märkliga är att jag hade ett öppet web fönster på just det hotellet när jag läste detta :kla bokat om i all hast :) tack

Chatrium eller pathumwan? :)

Enda nackdelen med chatrium är avståndet till centrum om man vill ta sig fram och tillbaka ofta, tar i snitt 20-30min enkel väg (hotellets båt + bts).

Missa inte att ta en taxi, eller promenera, till asia tique som ligger ner längs floden.

Bokade om till Pathumwan Princess verkar ha allt vi kan önska sista nätterna  :) Asia Tigue kommer besökas, tack för tipset bra avslut med lite shopping  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×