olsson

Laos

8 inlägg i detta ämne

Är man så lat som jag,så frågar man före man söker. Kan man traska in i Laos med ett Svenskt pass,eller måste man söka visum?

Om du är så lat rekommenderar jag att du åker in i Laos istället för att traska ;)

Grattis till vinsten igår förresten men heja Skellefteå hehe.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

In- och utresebestämmelser

Sveriges ambassad kan inte hjälpa dig att ordna visum till Laos. Visum till Laos kan sökas från:

Laos ambassad

Badstrandvägen 11

112 65 Stockholm

Tel: +46 8 618 20 10

+46 8 695 01 60

Fax: +46 8 618 20 01

laoembassy@telia.com

När du reser in i landet, var noga med att du får en inresestämpel i ditt pass. Det har förekommit att stämpeln glömts bort och den resande tvingats betala böter vid utresan då denne inte kunnat bevisa att han/hon kommit lagligt in i landet via en gränsstation

Allmänna säkerhetsläget

Säkerhetsläget för resande i Laos är förhållandevis gott.

Flertalet skjutningar har den senaste tiden ägt rum längs Road 13 som sammankopplar Luang Prabang och Vang Vieng. Flera väpnade attacker har ägt rum i provinsen Xaisomboun.

Sedan Vietnamkriget ligger fortfarande mycket UXO, dvs. odetonerade bomber och minor, kvar i framförallt de östra delarna av landet. Plocka inte upp metallskrot du hittar och undvik att gå vid sidan av vägar och stigar

Man bör vara noga med var man traskar.... ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om jag minns rätt så får du två veckor om du bara traskar in. Jag orkar inte heller googla, så min källa är mitt eget diffusa minne från -09...

För övrigt ett mycket vackert land som är värt att besöka.

http://tastelikechicken.se/2009/december/enter-laos-here.html

Inga problem! Du får två veckor. Men om du åker från Sverige direkt till Laos så funderar flygbolaget på din utresa...Du måste ha en utresa från Laos inom visumtiden dvs 2 veckor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om jag minns rätt så får du två veckor om du bara traskar in. Jag orkar inte heller googla, så min källa är mitt eget diffusa minne från -09...

För övrigt ett mycket vackert land som är värt att besöka.

http://tastelikechicken.se/2009/december/enter-laos-here.html

Inga problem! Du får två veckor. Men om du åker från Sverige direkt till Laos så funderar flygbolaget på din utresa...Du måste ha en utresa från Laos inom visumtiden dvs 2 veckor.

Så om man kommer landvägen så är det alltså inga problem att stanna någon vecka?

Jaja,det kan ju knappast bli värre än att man nekas att komma in.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är man så lat som jag,så frågar man före man söker. Kan man traska in i Laos med ett Svenskt pass,eller måste man söka visum?

Om du är så lat rekommenderar jag att du åker in i Laos istället för att traska ;)

Grattis till vinsten igår förresten men heja Skellefteå hehe.

Hahaa,den var bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vanligaste vägen in i Laos är nog landvägen via Nong Khai.

När man kommit över bron ärr det en enkel sak att ordna visum på plats.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu