camilla.s

Sökes personliga assistenter till ca 18november 16- 25 februari 2017.

1 inlägg i detta ämne

Hej!

Jag vet inte om det är rätt forum i arbete och studier men på tjänster fanns ingen text nytt inlägg. Men skriver här ändå!

Jag är glad och framåt kvinna på 44 år. Jag har en ovanlig muskelsjukdom som bl.a. innebär att jag delvis är rullstolsburen. Trots det är jag en aktiv person & jag lever med make och våra två barn. Jag driver ett eget företeg och kommer arbeta även när jag är i Thailand, hemifrån via dator.

Jag söker kvinnliga personliga assistenter som kan hjälpa mig med det jag behöver hjälp med vilket är allt från påklädning till gå och shoppa, träning i poolen, städning, tvätt mm. Arbetet består av det mesta som tillhör vardagens sysslor, du kommer att vara min hjälp att göra det jag inte kan.

Jag söker dig som är kvinna, svensk medborgare, mellan 25-55 år. Du ska vara aktiv, utåtriktad, positiv och flexibel person, du måste vara stark och orka, det som jag tänker på är att det är tungt att köra rullstol där det inte finns perfekt vägar, där det finns sand och andra saker som gör att det blir tungt. Därför måste du vara i god kondition. Finns alla möjligheter till träning på Koh Lanta.

Du måste känna empati och känna av när kunden vill vara själv. Du ska vara en person som brinner för att jobba med människor och verkligen vill satsa allt. En förutsättning att du kan ta egna initiativ och inte är för blyg. Du ska ha resvana & vara intresserad av att resa, du ska vara framåt och villig att lära av nya kulturer mm.

Att du är där för att jobba och inte är på egen semester måste vara en insikt hos de assistenter som följer med. Det måste finnas â€ett jävlar anamma†en positivitet för att kunna lösa de hinder som vi kommer stöta på i Thailand, vi ser på dessa som möjligheter.

Vi kommer när vi har klart alla som ska följa med du kommer ingå i en arbetsgrupp med fler assistenter och delar på all den tid som jag behöver assistans på, du arbetar dock ensam tillsammans med mig. Bor du i närheten av Eskilstuna så kan du få börja arbeta lite innan ex. i oktober, så du och jag hinner lära känna varandra innan.

Krav är att du har jobbat med personer som har funktionsnedsättningar tidigare & att du är svensk medborgare (FK krav).

Jag kommer att ha en assistent som sover i samma bostad som jag varje natt, resterande nätter bor ni i annat boende. Detta är inte helt klart ännu varken med mitt boende eller assistenternas. Det är en förutsättning för att resan ska kunna bli av.

Arbetstid/varaktighet

Varierande dag, kväll och helg. Tjänsterna är på ca 80 %, 60 % & 50 % tjänst. Lön är fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

/ Camilla Söderlund

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu