Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
olofb

Växlingskontor

Rekommendera Poster

Nytt ämne då min fråga drunknade i kortämnet.  :-\

Vid uttag fr växlingskontor-vilken kolumn på "Valutatavlan" gäller? Fått olika svar på två växlingsställen??den ena hänvisade till första kolumnen, det andra till kolumnen längst till höger(högst summa). Skillnad 1100 thb på 5000 kr. Ngn som vet?

Mvh Olofb

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vid uttag med Visa/Mastercard ska man alltid låta någon av dessa sköta växlingen och inte växlingskontoret.

Hej! Jo det är klokast,, men jag menar att jag vill växla svenska kronor(kontanter) till thb...?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vid uttag med Visa/Mastercard ska man alltid låta någon av dessa sköta växlingen och inte växlingskontoret.

Hej! Jo det är klokast,, men jag menar att jag vill växla svenska kronor(kontanter) till thb...?

Brukar finnas ett alternativ bank notes eller liknande.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På bilden nedan står det bara Notes...

Och det är köpkursen du ska kolla på eftersom banken köper dina svenska sedlar.

Ok, tack! Buying alltsåðŸ‘😊 Tack för det! Tyvärr så är det låga kurser nu. Såg på några tavlor i dag(o i går) Buying 4:08 SElling:4:30. Inte mycket att yvas över😕 Det märkliga var att på ena växlingsstället, erbjöd dom just 4:08 men på det andra 4:30...?🙄 Tog ut uppgiften på papper så jag inte missförstått.. Förvirrande minst sagt. Tack JimmiboyðŸ‘

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

4.89 later bra :D jämfört med forex 3,68 :P och mastercard 4.11 :-\

Ska man utga da att cash is king ;)

Kurserna på bilden är inte aktuella. Jag bara tog första bästa bild som kom upp på google.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På bilden nedan står det bara Notes...

Och det är köpkursen du ska kolla på eftersom banken köper dina svenska sedlar.

Ok, tack! Buying alltsåðŸ‘😊 Tack för det! Tyvärr så är det låga kurser nu. Såg på några tavlor i dag(o i går) Buying 4:08 SElling:4:30. Inte mycket att yvas över😕 Det märkliga var att på ena växlingsstället, erbjöd dom just 4:08 men på det andra 4:30...?🙄 Tog ut uppgiften på papper så jag inte missförstått.. Förvirrande minst sagt. Tack JimmiboyðŸ‘

4.30 måste ha varit säljkursen för 4.30 var det längesen man fick för 1 sek...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Insåg (?) lite för sent att man inte kan handla alkohol i taxfree om man ska mellanlanda i Dubai på hemvägen🙄 Frågan är då kan man handla för bath i Dubai? Eller ska man försöka växla bathen till deras valuta? I Thailand eller där? Misstänker att det blir en valutaförlust hur eller som. Eller är det bara o ta fram kortet?  ::) Någon som vet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Insåg (?) lite för sent att man inte kan handla alkohol i taxfree om man ska mellanlanda i Dubai på hemvägen🙄 Frågan är då kan man handla för bath i Dubai? Eller ska man försöka växla bathen till deras valuta? I Thailand eller där? Misstänker att det blir en valutaförlust hur eller som. Eller är det bara o ta fram kortet?  ::) Någon som vet?

Vet inte, men spara annars bathen till nästa resa.  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Insåg (?) lite för sent att man inte kan handla alkohol i taxfree om man ska mellanlanda i Dubai på hemvägen🙄 Frågan är då kan man handla för bath i Dubai? Eller ska man försöka växla bathen till deras valuta? I Thailand eller där? Misstänker att det blir en valutaförlust hur eller som. Eller är det bara o ta fram kortet?  ::) Någon som vet?

Vet inte, men spara annars bathen till nästa resa.  ;)

Ingen som vet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har för mig att de gjort en del ändringar vad det gäller inköp av vätskor vid mellanlandning. I vissa länder kan man få ta med i förseglad förpackning. Vet dock inte om detta gäller Dubai. Försökte själv forska lite kring detta när jag skulle mellanlanda där men orkade inte leta igenom Luftfartsverkets röriga sida så spriten fick vara för den här gången

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Insåg (?) lite för sent att man inte kan handla alkohol i taxfree om man ska mellanlanda i Dubai på hemvägen🙄 Frågan är då kan man handla för bath i Dubai? Eller ska man försöka växla bathen till deras valuta? I Thailand eller där? Misstänker att det blir en valutaförlust hur eller som. Eller är det bara o ta fram kortet?  ::) Någon som vet?

Vet inte, men spara annars bathen till nästa resa.  ;)

Ingen som vet?

Varför får du inte handla taxfree i Dubai? Några lokala regler är det väl inte, de vill väl säkert att du ska handla. Det är väl vad hela idén med transfer och taxfree går ut på.  Funkade i vart fall bra för mig för 1½ år sedan vid mellanlandning i Kiev.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Insåg (?) lite för sent att man inte kan handla alkohol i taxfree om man ska mellanlanda i Dubai på hemvägen🙄 Frågan är då kan man handla för bath i Dubai? Eller ska man försöka växla bathen till deras valuta? I Thailand eller där? Misstänker att det blir en valutaförlust hur eller som. Eller är det bara o ta fram kortet?  ::) Någon som vet?

Vet inte, men spara annars bathen till nästa resa.  ;)

Ingen som vet?

Varför får du inte handla taxfree i Dubai? Några lokala regler är det väl inte, de vill väl säkert att du ska handla. Det är väl vad hela idén med transfer och taxfree går ut på.  Funkade i vart fall bra för mig för 1½ år sedan vid mellanlandning i Kiev.

Jo, det är nog inga problem att handla taxfree där.... Min fråga handlade urspr om man kan handla för thb där? Får lite för mycket över annars. Missade att jag inte kan handla på Suvan, eftersom jag mellanlandar i Dubai.😑 Eller ska jag växla tillbaka till exvis dollar innan jag reser. Kanske riktigt usel affär?😕 Alternativet är ju o behålla bathen( ifall det blir en ny resa) och handla på kortet😬.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag var nog lite otydlig, Vad jag menade var att handla i Bkk och ta med vid mellanlandning i förseglad förpackning. Vet som sagt inte om Dubai tillhör de länder som tillåter detta men det går säkert att ta reda på om man är mer uthållig än vad jag är för en liter alkohol :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag var nog lite otydlig, Vad jag menade var att handla i Bkk och ta med vid mellanlandning i förseglad förpackning. Vet som sagt inte om Dubai tillhör de länder som tillåter detta men det går säkert att ta reda på om man är mer uthållig än vad jag är för en liter alkohol :)

Nja, vad jag förstår så går inte det..😕 Tror man måste handla taxfree't i Dubai...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×