Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
emilyrb

Tips var ska vi resa i Juli Månad

Rekommendera Poster

Hejsan

Jag och min pojkvän ska besöka Thailand under Juli månad efter att ha besökt Kambodja och Wietnam.

Jag tar tacksamt emot tips var det är bäst väder under denna "regnperiod"

Jag vill ju gärna ha så mkr sol som d bara går :-)

Tar gärna också emot tips på.häftiga saker att uppleva tillsammans.

Jag har tidigare varit i Pattaya och koh Samet.

Vad jag har försökt läsa mig till är koh Samui ett bra resmål under sommarhalvåret

Tacksam för tips och idéer.

Mvh en förväntansfull tjej :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min personliga åsikt är att just Koh Samui är som bäst Juni/Juli/Augusti. Lägre vattenstånd ännu finare stränder, något mindre med turister (marginellt). Vädret är perfekt för semester. Sällan klarblå himmel oftast lite soldis = mer behagligt, lagom varmt = runt 30 -33 grader. Visst det kommer där och var kortvarig åskskur, i snitt en var tredje dag, MEN dessa är efterlängtade och behagliga.

Enda nackdelen är att kvällarna inte är lika ljusa och fina som i Sverige >:D.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2016-03-02 på 21:33, Evert säger:

Min personliga åsikt är att just Koh Samui är som bäst Juni/Juli/Augusti. Lägre vattenstånd ännu finare stränder, något mindre med turister (marginellt). Vädret är perfekt för semester. Sällan klarblå himmel oftast lite soldis = mer behagligt, lagom varmt = runt 30 -33 grader. Visst det kommer där och var kortvarig åskskur, i snitt en var tredje dag, MEN dessa är efterlängtade och behagliga.

Enda nackdelen är att kvällarna inte är lika ljusa och fina som i Sverige >:D.

Är det fint även sista delen av augusti ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 timmar sedan, Snowflakes säger:

Låter toppen då vår plan är att ta Koh Tao, Phangan och Samui  under juli. Har testat Phuket i juli, tveksamt om jag gör om det....

Regnade varje dag på Phuket ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
33 minuter sedan, Blixt84 säger:

Regnade varje dag på Phuket ?

Wunderground.com tycker jag är en bra sida där man kan se väderdata för olika destinationer. De sämsta månderna för Phuket brukar vara aug - oktober. Förra året så fortsatte dock det dåliga vädret lite längre än vanligt. Vi har besökt Phuket under juni vid två tillfällen och haft övervägande bra väder. Ofta är det mest en regnskur på eftermiddagen eller på kvällen. 

 

https://www.wunderground.com/history/airport/VTSP/2016/7/1/MonthlyHistory.html?req_city=Phuket&req_state=&req_statename=Thailand&reqdb.zip=00000&reqdb.magic=1&reqdb.wmo=48565

Redigerad av M_Olsson

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 timmar sedan, Blixt84 säger:

Regnade varje dag på Phuket ?

Vi hade det ja. Var inte mkt uppehåll o en hel del vatten på gator mm men det var ju fortfarande varmt om man ska vara positiv. Har hört om andrasom varit i Phuket under sommaren och haft någon regnskur per dag och sen uppehåll men inte när vi var där

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×