Leo_Larzon

Jobba med djur!!

11 inlägg i detta ämne

Halloj! Jag skulle gärna vilja veta om det på nåt sätt går att jobba med djur i Thailand, helst asiatiska djur som elefanter, tigrar osv.

Antingen som djurskötare eller nåt. DOCK inte som volontärarbetare då jag planerar att stanna där några år! Tacksam för svar!

//Leo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du får nog försöka hitta nåt lagligt jobb om du ska bo i Thailand. Inte helt omöjligt att hitta i Bangkok. Så får du ägna dig åt ditt djurintresse på fritiden :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om man har ett longstayvisum är det omöjligt att lagligt hjälpa till på tex SoiDogs då? Måste man fixa ett volontärvisum? Jag menar frivilligt arbete utan lön.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om man har ett longstayvisum är det omöjligt att lagligt hjälpa till på tex SoiDogs då? Måste man fixa ett volontärvisum? Jag menar frivilligt arbete utan lön.

Många gör det ju och har aldrig hört talas om någon som åkt dit för det.Men det är säkert inte tillåtet egentligen.

Dock har jag en känsla av att TS är för ung för att kvalificera sig för ett longstayvisum. Men jag kan ju ha fel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Många gör det ju och har aldrig hört talas om någon som åkt dit för det.Men det är säkert inte tillåtet egentligen.

Dock har jag en känsla av att TS är för ung för att kvalificera sig för ett longstayvisum. Men jag kan ju ha fel.

Ja, du har helt säkert rätt där. Jag vill gärna hitta nåt som jag kan engagera mej i. Men jag vill inte bryta mot thailändsk lag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Beror ju på var du håller till också. På de mer "udda" orterna där det inte är så mycket turister finns det grupper bestående av olika nationaliteter som "räddar" hundar och liknande. Finns inte en myndighetsperson som bryr sig om det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, men är bara så fascinerad av djuren, apor oxå!!

Ok detta är ju inga kattungar du ska kela med så skulle tro att det krävs ganska hård utbildning för att ens ägna sig åt denna typ av djur.

Även som volontär.

Hund center finns det dock som söker volontär arbetare.

Du ska vara minst 20 år och du får oftast boende och mat till fördelaktigt pris.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu