Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Strutsen Sture

15 min i Helsingfors med Finnair

Rekommendera Poster

hejsan!

Sitter och planerar nästa vinters resa och funderar på att testa Finnair.

Får upp förslaget med ett 15 min stopp i Helsingfors,skulle ju vara super men känns lite för smidigt... Någon som testat den "snäva" tidsplanen? Hur ska dom hinna få med bagage?? och inte minst hur ska vi hinna hitta??

Hoppas någon med rutin kan svara på funderingarna. Tack på förhand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har vid två tillfällen missat ett byte i Helsingfors. Ena gången var det på nedresan med 40 min och en gång på hemresan med 1 tim och 15 min byte. Men det enda som händer är ju att man får åka med nästa flyg så man missar ju inte själva resan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi flög den rutten från Köpenhamn- till Bangkok. Bokade direkt via Finn Air, så det är de som lägger upp tiderna. Fungerade mycket bra. På väg till Bangkok, landade i Finland gick vi av planet, lotsades direkt på det andra planet.

På väg hem, hade vi nog 10 minuter på oss. Det stod personal som vinkade in oss som skulle vidare. Vi gick liksom bara runt en vägg, genom en säkerhetskontroll, hamnade vid ny gate och direkt på planet. Mycket smidigt. Bagaget kom också med =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dock förutsätter det att planet landar i utsatt tid. Tycker det är mycket vanligt med försening från Bkk...Har missat anslutningar på grund av det. Därmed går Finnair bort för mig...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dock förutsätter det att planet landar i utsatt tid. Tycker det är mycket vanligt med försening från Bkk...Har missat anslutningar på grund av det. Därmed går Finnair bort för mig...

De plan vi rest med från Bangkok till Helsingfors har varit försenade de senaste 3 gångerna. Så var det även i går men då hade vi bokat ett anslutningsflyg med god marginal.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dock förutsätter det att planet landar i utsatt tid. Tycker det är mycket vanligt med försening från Bkk...Har missat anslutningar på grund av det. Därmed går Finnair bort för mig...

De plan vi rest med från Bangkok till Helsingfors har varit försenade de senaste 3 gångerna. Så var det även i går men då hade vi bokat ett anslutningsflyg med god marginal.

[/quot             

Mm, bra tänkt. Märkligt att dom nästan notoriskt är försenade....Ger inget förtroende precis.🙄

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×