kimpaboy

Patong (Phuket) April 2016 Nöjeskassa

8 inlägg i detta ämne

Hej.

Var dags för min andra resa till Thailand, och var ett par år sedan.

Tänkte höra med experterna hur pass mycket nöjeskassa man behöver nu för tiden.

Resa och boende är redan betalt och klart och vi kommer på ganska centralt i Patong ca 20min promenad från Bangla Road.

Vi är två personer i 30 års åldern varav ena har inte vart i Thailand tidigare.

Så vi ska göra de där standard prylarna man brukar åka och se som turist, big buddha etc...

Sen har vi som tanke att äta och dricka gott dagligen, är en sk nöjesresa.

Tanken är just nu att vi ska ha ca 45 tusen baht var, är jag ute och cyklar med det beloppet?

Vi ska vara där 14 dagar.

Tack i förhand !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beror väl helt på hur länge ni är där, hur mycket ni dricker, åker taxi, shoppar och andra utgifter för nöjen.

Vad och hur ska ni äta/dricka, hur mycket? Ger svar på det mesta.

Hej.

Jag hade missat hur många dagar var lite invrig, ber om ursäkt för det.

Vi ska vara där i 14 dagar. Vi har räknat med att äta på lite finare ställen ett par tillfällen men samtidigt försöka testa mycket inhemskt på mindre ställen och food markets.

Big Budddah, Shooting Range, ev Tiger Kingdom (moral tankar), monkey hill, gems gallery, jongcelyn, phuket aquarium, nån ö-tripp, fantasea och spa & relax.

Är lite av vad vi planerat att göra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Beror väl helt på hur länge ni är där, hur mycket ni dricker, åker taxi, shoppar och andra utgifter för nöjen.

Vad och hur ska ni äta/dricka, hur mycket? Ger svar på det mesta.

Hej.

Jag hade missat hur många dagar var lite invrig, ber om ursäkt för det.

Vi ska vara där i 14 dagar. Vi har räknat med att äta på lite finare ställen ett par tillfällen men samtidigt försöka testa mycket inhemskt på mindre ställen och food markets.

Big Budddah, Shooting Range, ev Tiger Kingdom (moral tankar), monkey hill, gems gallery, jongcelyn, phuket aquarium, nån ö-tripp, fantasea och spa & relax.

Är lite av vad vi planerat att göra.

Håll er nyktra och hyr en scoter 150-250 thb per dag och se vad ni vill se. Maten kostar 50 och upp. FantaSea är dyrt. Allt är upp till er...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror knappast man gör av med 3200 bath varenda dag, men shoppar man mycket så drar det naturligtvis iväg. Ni har väl något kort med er ifall att det behövs mera pengar ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänker ni besöka falangreasturanger för att äta och dricka gott försvinner bahten fort.

En kvällsmåltid med importerade drinkar och mat kan lätt hamna på 2000 baht/person.

Besök på en gogobar kan bli hyr dyr som helst, framförallt om man bjuder någon av "lokalbefolkningen" :cr

leva på inhemsk mat och dryck = ha i princip lika kul, då klarar ni er lätt på 1500 baht/kväll/person.

Bara ligga vid poolen en dag och njuta med "lite" dryck, notan kan lätt hamna på 1000 baht/person.

Någon dagsutflykt räkna med minst 2000 baht/person

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu