Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
carola_57730

Inrikes med Thai Airways från Bangkok

Rekommendera Poster

Hej

Någon som vet om det är långt att ta sig på flygplatsen Suvarnabhumi? Vi flyger med Thai Airways från Stockholm till Bangkok och ska sedan byta till inrikes med dom för att ta oss ner till Krabi. Min fråga är om vi måste springa? Vi landar 05.45 och nästa går 08.00

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte springa om planet är någotsånär i tid. Är det försenat och du har inrikes på samma biljett så är det ju upp till Thai att lösa det!

Ett par rullband, immigration och säkerhetskontroll.

Bagaget går hela vägen till Krabi.

Brukar gå ganska snabbt på morgonen...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ställde nästan samma fråga för ett litet tag sedan och fick svaret att vi skulle gå direkt till Domestictransfer  inte till vanliga immigration som man går till om man inte skall flyga vidare. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inrikesflyg till Krabi och Phuket gå direkt till Domestic transfer. Du gör din passkontroll där nere.

Är du säker på det? När jag gör domestic transfer till Koh Samui blir immigration på suvvan trots allt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inrikesflyg till Krabi och Phuket gå direkt till Domestic transfer. Du gör din passkontroll där nere.

Är du säker på det? När jag gör domestic transfer till Koh Samui blir immigration på suvvan trots allt.

Samma här. Man får en ciq-etikett på tröjan och hämtar ut bagaget på sin slutdestination (om det är en internationellflygplats).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inrikesflyg till Krabi och Phuket gå direkt till Domestic transfer. Du gör din passkontroll där nere.

Är du säker på det? När jag gör domestic transfer till Koh Samui blir immigration på suvvan trots allt.

Samma här. Man får en ciq-etikett på tröjan och hämtar ut bagaget på sin slutdestination (om det är en internationellflygplats).

På hemresan får jag också stickers, men på ditresan görs passkontrollen i Bangkok. Ev. bagage är en annan sak.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Samui har ingen egen passkontroll, som du säkert märkt :D, detta finns dock på både på Krabi och Phuket.

Tänk nu ni tveksamma efter lite själva, hur gör charterpassagerarna som kommer direkt till Phuket eller Krabi - gör de sin passkontroll (immigration) på planet ELLER :cr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

:cr

Samui har ingen egen passkontroll, som du säkert märkt :D, detta finns dock på både på Krabi och Phuket.

Tänk nu ni tveksamma efter lite själva, hur gör charterpassagerarna som kommer direkt till Phuket eller Krabi - gör de sin passkontroll (immigration) på planet ELLER :cr

Samui har en egen passkontroll!!!  :cr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du gör passkontrollen på Suvvan sen fortsätter du till domestic transfer!

Evert har fel i det här fallet!

Du gör immigration på den första internationella flygplatsen du anländer...

http://www.suvarnabhumiairport.com/en/224-international-to-domestic-with-a-boarding-pass

Tack Mr Ironman. Jag litar på dig!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du gör passkontrollen på Suvvan sen fortsätter du till domestic transfer!

Evert har fel i det här fallet!

Du gör immigration på den första internationella flygplatsen du anländer...

http://www.suvarnabhumiairport.com/en/224-international-to-domestic-with-a-boarding-pass

Tack Mr Ironman. Jag litar på dig!!!

Det löser sig per automatik!  :)

Från den internationella sidan kan du inte komma på ett inrikesflyg med mindre än att du går igenom passkontroll. Så det kvittar egentligen vad vi säger!  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

😱 vi som bara har 1 timme och 20 min i mellan planen, då hoppas jag att vi landar i tid 8,00 på morgonen.

Annars så går ju Thai hela dagen så missat ni ett flyg kan ni åka med nästa =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

😱 vi som bara har 1 timme och 20 min i mellan planen, då hoppas jag att vi landar i tid 8,00 på morgonen.

Annars så går ju Thai hela dagen så missat ni ett flyg kan ni åka med nästa =)

  Ja precisðŸ‘ðŸ»och de gånger vi åkt imellan Köpenhamn och Bangkok så har vi dessutom landat landat före utsatt tid 🌞

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har en fråga till Mr Ironman.

Kanske man låter dum här, men måste fråga så att jag fattat rätt.

Kollat på den länken med bilden och pilarna. Om vi ska vidare till Phuket men inte från denna flygplats utan med annat flygbolag, då ska vi väl inte gå efter den vita linjen transfer mot Phuket, utan vi ska på den första "pilen" bagageutlämning och immigration???

Tack

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×