Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Tsikibrikk

Boka hotell med 3 barn

Rekommendera Poster

Hej!

Vi har precis bokat vår tredje Thailandsresa (juni 2016), och hela familjen är förväntansfull. Vi har tre barn som är 6, 12 och 13 år gamla. Senast var vi i Thailand för 7 år sen, och mycket har förändrats sedan dess. Märkte det nu när jag började titta på hotellrum. Vad dyrt det blir när man helt plötsligt måste boka två rum!

Vi skulle gärna vilja bo ganska bra. Stannar i Bangkok i början och slutet av resan, skulle gärna vilja bo riverside i nåt bra och häftigt hotel (typ Chatrium eller Hilton Millenium). Sen åker vi vidare till Koh Phangan (stannar på östra sidan av ön) och sen till Koh Tao, sen tillbaks till Bkk via Samui. Personligen tycker jag att det är viktigt att man bor bra, har fräscha rum och bra frukost, gärna pool på hotellet (pool är dock inget måste i alla hotell). Vår budget tillåter inte hotellrum som kostar mer än 1000 kr/natt (Bangkok undantaget, där kan vi satsa mer pengar), men med 3 barn är det inte så lätt att hitta bra standard för dessa pengar då systemet ofta hänvisar till två hotellrum eller svit eftersom vi annars inte får plats.

Hur brukar ni andra göra? Kan det vara så att alla större rum (eller familjerum med flera sovrum) inte dyker upp på bokningssidorna? Skall jag ta och mejla till hotell och fråga? Sen åker vi ju inte på högsäsongen, vågar man ha is i magen och spana in bra hotell, gå dit och fråga utan att boka?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Familjerum eller 2 rum med connecting door.

På Koh Tao har Sensi Paradise familjerum som då består av 2 sovrum vet jag.

Kika på hotellets egen hemsida.

Kolla olika sidor eller hotellens egna. Det är inte säkert att alla siter har alla olika rum som finns.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Menar du 1000 kr natt per rum eller för 2 rum?

Jag menar totalkostnad per natt runt 1000 kr.

Då kan de nog bli svårt att hålla budgeten i Bangkok om ni inte väljer lite enklare hotell.

6åringen kanske kan dela säng med er men dom äldre barnen behöver ju som sagt ett eget rum å då blir det ju direkt dubbla priset.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Menar du 1000 kr natt per rum eller för 2 rum?

Jag menar totalkostnad per natt runt 1000 kr.

Då kan de nog bli svårt att hålla budgeten i Bangkok om ni inte väljer lite enklare hotell.

6åringen kanske kan dela säng med er men dom äldre barnen behöver ju som sagt ett eget rum å då blir det ju direkt dubbla priset.

TS skriver att de är beredda att betala extra i Bangkok. :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sen åker vi vidare till Koh Phangan (stannar på östra sidan av ön) och sen till Koh Tao, sen tillbaks till Bkk via Samui. Personligen tycker jag att det är viktigt att man bor bra, har fräscha rum och bra frukost, gärna pool på hotellet (pool är dock inget måste i alla hotell).

Hur brukar ni andra göra? Kan det vara så att alla större rum (eller familjerum med flera sovrum) inte dyker upp på bokningssidorna? Skall jag ta och mejla till hotell och fråga? Sen åker vi ju inte på högsäsongen, vågar man ha is i magen och spana in bra hotell, gå dit och fråga utan att boka?

Är ni fast beslutna vid att åka till just Koh Phangan & Koh Tao? Det är inte riktigt på lågsäsong i det området på sommaren, visserligen har juni säkert lite lägre priser än i juli-augusti. De mest attraktiva hotellen och rummen lär nog vara bokade i förväg, så att hoppas att hitta rum med era preferenser och inom er budget kan vara svårt om ni börjar leta på plats.

Har ni funderat på att kolla in Phuket istället? Där finns ett betydligt större utbud och priserna är garanterat lägre. Vi har besökt Phuket/Krabi regionen vid två (2012 & 2015) tillfällen under juni och haft OK väder vid bägge tillfällen.

Oftast tycker jag att de bästa priserna på hotell finns ca 2 månader innan om man väljer att boka i förväg och då i områden med lågsäsong.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Prova att kontakta hotellen direkt. Det är väldigt vanligt med connecting door och detta hade nog varit smidigt för er. Detta kan man ju inte boka via sajter så det är nog bättre att kontakta dem direkt för att höra om de har det och vad det skulle kosta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sen åker vi vidare till Koh Phangan (stannar på östra sidan av ön) och sen till Koh Tao, sen tillbaks till Bkk via Samui. Personligen tycker jag att det är viktigt att man bor bra, har fräscha rum och bra frukost, gärna pool på hotellet (pool är dock inget måste i alla hotell).

Hur brukar ni andra göra? Kan det vara så att alla större rum (eller familjerum med flera sovrum) inte dyker upp på bokningssidorna? Skall jag ta och mejla till hotell och fråga? Sen åker vi ju inte på högsäsongen, vågar man ha is i magen och spana in bra hotell, gå dit och fråga utan att boka?

Är ni fast beslutna vid att åka till just Koh Phangan & Koh Tao? Det är inte riktigt på lågsäsong i det området på sommaren, visserligen har juni säkert lite lägre priser än i juli-augusti. De mest attraktiva hotellen och rummen lär nog vara bokade i förväg, så att hoppas att hitta rum med era preferenser och inom er budget kan vara svårt om ni börjar leta på plats.

Har ni funderat på att kolla in Phuket istället? Där finns ett betydligt större utbud och priserna är garanterat lägre. Vi har besökt Phuket/Krabi regionen vid två (2012 & 2015) tillfällen under juni och haft OK väder vid bägge tillfällen.

Oftast tycker jag att de bästa priserna på hotell finns ca 2 månader innan om man väljer att boka i förväg och då i områden med lågsäsong.

Det hade vi inte tänkt på - att åka åt det hållet istället. Trodde att det är betydligt sämre väder där i juni. Våra favvoöar ligger faktiskt där (Lanta, Koh Hai).

Men nu är det så att vi redan har köpt flygbiljetter till Koh Samui  :cr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På Phangan kan jag rekommendera Longtail Beach Resort på TNP Yai.

De har några boenden där ni får plats allihop och till er budget!

Du bokar direkt via dom:

http://www.longtailbeachresort.com/

Tack för tipset! Har redan kollat på detta hotell, men sen fastnade jag vid Buri Rasa på TNP Noi vilket vi troligtvis inte har råd med om inte vi hittar nåt erbjudande  :-\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×