Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Malmfelten1969

Vart åka i mitten av maj? Samui, Krabiområdet, Phuket eller Samed?

Rekommendera Poster

Som M_Olsson säger Samet eller Samui med omnejd!

Samet är ju smidigt från bkk.

Samui är inte min favorit så jag hade åkt till Phangan!!!

Har varit till Phangan de senaste 3 somrarna allt mellan maj-aug. Haft kanonväder!

Norra, nordvästra. TNP-Haad Salad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Samed är en pärla, dock blir en vecka "lite" lång tid, lite beror på hurudan man är. Mysig ö men blir lätt lite enformigt.

Samui har varit en pärla och stränderna är även där underbara, kan var "lite" för livligt, samma där lite beroende på vad man är ute efter.

Koh Phangan är lite av ett mellanting.

Själv skulle jag i alla fall välja Samui - är och kommer nog alltid att förbli "min" favorit.

Samui är en bekväm ö. ALLT finns inom räckhåll (promenadavstånd)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vill ni bara relaxa så är Koh Samet en pärla. Har Du även drabbats av lappsjuka i byn så går det ju utmärkt att kombinera med Pattaya/Jomtien. Korta resor blir det också.

Annars håller jag med om Koh Samui som även det borde ha stabilt väder då. Lite längre att resa men där finns allt ni kan tänkas vilja uppnå med eran vecka.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lutar åt att det får bli Samui. Vilket område rekommenderas och kanske nåt hotelltips? Hotellet bör ha pool, bra wi-fi, och inte för långt bort från stranden. Bra käk, modell streetfood, närheten vore fint också

Hotell eller bungalow? Budget per natt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Strandnärma och väldigt centralt är Chaweng Garden. Något billigare är Ark Bar också centralt, dock "betydligt" livligare.

Budgetboende (backpackerboende) är P&P Samui resort, maten där är utmärkt.

Suneast bungalow (byggnaden till höger om receptionen) verkligt prisvärt.

Mer centralt kan du inte bo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Strandnärma och väldigt centralt är Chaweng Garden. Något billigare är Ark Bar också centralt, dock "betydligt" livligare.

Budgetboende (backpackerboende) är P&P Samui resort, maten där är utmärkt.

Suneast bungalow (byggnaden till höger om receptionen) verkligt prisvärt.

Mer centralt kan du inte bo

Chaweng såg bra ut.

Synd att flyget kostar 3-4 ggr mer direkt till Samui än att flyga till fastlandet och ta buss och färja över. Nåja är ju bara några timmar det handlar om. Det man sparar på flyget kan man lägga på boendet istället.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad ni än gör, bo inte på Ark Bar. Om ni inte gillar entonig dunkande technomusik som dunkar ut ur musikanläggningen större delen av dygnet.

Off topic, men bodde på Ark bar för 11-12 år sedan, då var det inte så som du beskriver, det var då ett mer relaxställe, men en skönbar och lite hålligång på stranden nedanför bara :) Tiden går :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

TOM_YAM, du har både rätt och fel.

Bor du i de bungalow som ligger vid infarten störs du ej, däremot de som ligger närmast stranden. För övrigt är det lite lyhört, sängarna är utbytta till en hårdare madrass än när stället hette Coral resort.

Nu spelar de ej heller den där dj**la tecnomusiken varje kväll, dock skjuts det raketer och RIKTIGA smällare titt som tätt. Låter nästan som en stridsvagnsmina utlösts, detta kan ske mitt i natten

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2016-01-22 på 04:15, Chryzaliz säger:

Vill ni bara relaxa så är Koh Samet en pärla. Har Du även drabbats av lappsjuka i byn så går det ju utmärkt att kombinera med Pattaya/Jomtien. Korta resor blir det också.

Annars håller jag med om Koh Samui som även det borde ha stabilt väder då. Lite längre att resa men där finns allt ni kan tänkas vilja uppnå med eran vecka.

Tyvärr trodde jag också att att Samet var bra, men hör till de värsta resmålen i Siam.Dåligt utbud, dyrt och stränderna på fel sida, undvik även Patthaya!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×