Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Elik

Åka iväg själv

Rekommendera Poster

Hej allihopa!

Funderar på att sticka iväg till Thailand om nån månad ungefär. Skönt att åka bort över jul och nyår. Ser inte fram emot en jul med släkt och tillgjorda middagar. Har varit i Thailand och Filippinerna flera gånger tidigare men aldrig själv. Har bara åkt ensam en gång men hade flickvän där då så var ju lite annorlunda.. 

Tror att det hade varit bra att åka iväg själv och bara ha det gott. Rensa skallen lite och träffa folk. Äta hälsosamt och få lite sol skadar ju inte heller. 8-) Har tidigare när jag varit i Thailand alltid känt att det hade varit roligt att åka själv. Har inget problem med att vara ensam och har lätt att prata med folk. Ni andra som åkt ner själva hur tyckte Ni det var?  Vart spenderade ni tiden etc..Har inte bestämt hur länge jag ska vara borta men 1-2 månader tror jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har varit iväg många ggr ensam till Thailand och har bara tyckt det varit roligt. Man blir ju mer eller mindre tvingad att ta kontakt med andra personer och det är ju bara skoj. 1-2 månader skulle jag aldrig klara själv, senast var jag i Ao Nang och Koh Samui i 3 veckor och det räckte gott och väl själv ;)

Jag åker oftast själv då inga kompisar kan ta ledigt när jag är ledig :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åk till Pattaya, gå till en bar, ta några öl, låt sedan ske det som ändå kommer att ske.

Troligtvis kommer du i kontakt med någon/några och får en trevlig kväll, fortsättningen behöver inte bli sämre och 2 månader försvinner sedan fort.

Eller blir du sittande med ölen + blir full och undrar vad i he**te du gör här.

Jul och nyår tycker jag verkligen du ska fira i Pattaya, helt makalös fest. Därefter borde du besöka norra Thailand (gyllne triangeln med Chiang Mai.

För övrigt behöver du nog inte vara själv eller resa runt själv, finns massor av både killar (mest) men även tjejer som reser runt.

Reskompisar hittar du lätt om du är den kontaktbara typen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har själv varit i Thailand i 2-3 månader ensam, men allt beror på hur man är som person. Jag har lätt att ta kontakt med folk runt om och det räcker till mig. Klart har det även varit en del kontakt via Skype med familj och några enstaka bra vänner. Då har jag även rört på mig och rest runt och inte suttit på ett och samma ställe.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag brukar också oftast åka själv tycker det är bra att få helt bestämma vart man ska och hur länge man stannar på de olika ställena i Thailand finns alltid folk att prata med om man vill, men visst händer det ibland att man känner sig lite ensam

det värsta med att resa ensam är att man oftast får betala för dubbelrum känns som de som reser som par får halva priset hehe

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×