Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
LantaMas

Topplista Bangkok Hotell

Rekommendera Poster

Bra skriven recension, som alltid. Blir sugen att testa Sukhothai vid något besök. Bodde i ett jättefint rum på Sofitel So förra veckan. Fick byta rum och det var stor skillnad mellan rumstyperna där. Är också sugen att testa samma kedjas hotell vid Sukhumvit.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

:laugh:R

Dream 2 är fortfarande mitt favorithotell.

Ända som ja inte gillar är att det tar några minuter att gå till BTS men dom har ju gratis tuk tuk så egentligen spelar det ingen roll.

Har Dream 2 balkonger på rummen ?

/matz

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

:laugh:R

Dream 2 är fortfarande mitt favorithotell.

Ända som ja inte gillar är att det tar några minuter att gå till BTS men dom har ju gratis tuk tuk så egentligen spelar det ingen roll.

Har Dream 2 balkonger på rummen ?

/matz

Nej det har dom inte.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oerhört trevliga recensioner du gör.

Har du provat pathumwan princess?

Nej, men det var nära att jag bokade det nu sista dagarna för att ha nära till MBK och tandläkaren på andra sidan vägen. Istället blev det Courtyard by Marriot som ligger på en lugnare gata vid Ratchadamri. Måste kunna gå ut och gå med junior i vagnen där det inte är så hysteriskt med folk och trafik hela tiden...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Chatrium var ett ganska trevligt boende, lite avsides kanske om man vill vara i centrum!

Är det någon som bott på stable lodge nylligen, vi var där för  8år sedan men skulle vilja testa det igen men läser en del dåliga recentioner!

Annars så föredrar vi mellanklass hotel som Evergreen place som är en av våra favoriter!

// Fia

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Chatrium var ett ganska trevligt boende, lite avsides kanske om man vill vara i centrum!

Är det någon som bott på stable lodge nylligen, vi var där för  8år sedan men skulle vilja testa det igen men läser en del dåliga recentioner!

Annars så föredrar vi mellanklass hotel som Evergreen place som är en av våra favoriter!

// Fia

Evergreen har ja funderat på några gånger men det har varit aldeles för dyrt dom senaste gångerna ja kollat. Både Dream och Mercure har varit billigare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja Jimmie priset är tyvärr lite högt och vi kunde valt andra boenden för dessa pengar men vill tvunget ha en balkong och den är väldigt liten på Evergreen men fungerar, sen är dom inte på dig om du skulle råka ha med dig en egen chang till poolen och detta värdesätter vi.

men kan man avstå detta så har vi bott bättre på andra boenden som Lebua, Chatrium,pathumwan pricess, hansar etc etc, men inga öl till pool området:-)

// Fia

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja Jimmie priset är tyvärr lite högt och vi kunde valt andra boenden för dessa pengar men vill tvunget ha en balkong och den är väldigt liten på Evergreen men fungerar, sen är dom inte på dig om du skulle råka ha med dig en egen chang till poolen och detta värdesätter vi.

men kan man avstå detta så har vi bott bättre på andra boenden som Lebua, Chatrium,pathumwan pricess, hansar etc etc, men inga öl till pool området:-)

// Fia

Vill du ha med dej Chang till poolen så kan du bo på Centre Point Grande Terminal 21.

Dom säljer ingen alkohol på hela hotellet men det är helt okej att ta med sej egen till poolen om man vill det =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon som erfaring med The Sukosol Hotel? Vi var tvungna att booka om vår resa, så vi kollar lite andra hotell då också, och sambor har fastnat för detta hotellt :)

Kommer inte in på tastelikechicken idag  :o så kunde inte se om det stod något där i heller :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon som erfaring med The Sukosol Hotel? Vi var tvungna att booka om vår resa, så vi kollar lite andra hotell då också, och sambor har fastnat för detta hotellt :)

Kommer inte in på tastelikechicken idag  :o så kunde inte se om det stod något där i heller :)

Hej Karolina. Jag har problem med domänen sedan igår, men det går för tillfället att nå sidan via gamla adressen http://tastelikechicken.blogg.se/

Här är direktlänken till Sukosol: http://tastelikechicken.blogg.se/2015/december/the-sukosol-2.html

För övrigt kan jag säga att Sukosol är en dålig ersättare för Hansar.

Närmast Hansar vad gäller känsla och allt det där är faktiskt Sukhothai som vi bodde på nu i juli. Kolla även in Muse som jag nämnde tidigare, och som ligger i ett betydligare trevligare område än Sukosol. Eller Okura Prestige kanske.

(länkarna på topplistan funkar inte just nu, så man måste scrolla i arkivet om man vill se andra hotell)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om The muse

När vi bode där i mars vi blev uppgraderade till en etagesvit som var sagolik.

Servicen takbarerna restaurangen "Medici" och hotellet är riktigt bra.

Jag rekommenderar att ta någon av sviterna.

Prisskillnaden är inte så stor om man bokar på hemsidan. 

Man får rummen tidigare 10:00 och lämnar rummet kl 16:00. vilket är skönt om man åker hem med Thai 01:25.

Det som är mindre bra är poolen rätt liten och få stolar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack Jimmie:-)

Såg detta boendet när vi bode på lebua och det såg bra ut förutom att dom saknar sol vid pool området del av dag men var ett bra tips då vet vi att där funkar det:-)

Provar stable lodge en natt efter detta går vi nog på ditt tips!

// Fia

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon som erfaring med The Sukosol Hotel? Vi var tvungna att booka om vår resa, så vi kollar lite andra hotell då också, och sambor har fastnat för detta hotellt :)

Kommer inte in på tastelikechicken idag  :o så kunde inte se om det stod något där i heller :)

Hej Karolina. Jag har problem med domänen sedan igår, men det går för tillfället att nå sidan via gamla adressen http://tastelikechicken.blogg.se/

Här är direktlänken till Sukosol: http://tastelikechicken.blogg.se/2015/december/the-sukosol-2.html

För övrigt kan jag säga att Sukosol är en dålig ersättare för Hansar.

Närmast Hansar vad gäller känsla och allt det där är faktiskt Sukhothai som vi bodde på nu i juli. Kolla även in Muse som jag nämnde tidigare, och som ligger i ett betydligare trevligare område än Sukosol. Eller Okura Prestige kanske.

(länkarna på topplistan funkar inte just nu, så man måste scrolla i arkivet om man vill se andra hotell)

Tack, då ska jag läsa när jag kommer mig på datan :) Tror sambir fastnat för det pga att det är vid airportlink.. Men ska kolla upp lite och läsa lite nu :) Blev så dumt när vi var tvunga att flytta hela resan :/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag förstår, det var också enda orsaken att vi bokade det hotellet den gången. Ta ett större rum i så fall. Standardrummen är små, även om man bara är två pers.

Nu ska domänen och alla länkarna funka igen.

http://tastelikechicken.se/category/topplista-bangkok-hotell.html

Det ända positiva med att flytta datona var att det blev 2 dagar mer på resan, 1 av dom extra i Bangkok :D

Så bra att domänet fungerar igen, administrerar en hemsida för en hundklubben här, och vet hur surt det är när det strular.

Har verkligen haft användning för dina omdömen, så sätter stor pris på att du delar! :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2018-01-01 på 12:16, LantaMas säger:

Senaste hotellrecensionen uppe på bloggen. Radisson Blu Plaza. Blev positivt överraskad och kan rekommendera hotellet. Bra läge. Det enda som inte gav toppenbetyg var poolen.

http://tastelikechicken.se/2018/january/radisson-blu-plaza.html

Tack för en bra  recension!! Jag blir sugen på att testa hotellet nu i sommar. Synd att poolområdet inte imponerar bara, jag gillar en lyxig pool!!

Har du lust att utveckla varför du tycker att det är ett av Bangkoks bästa lägen? Vad finns i närheten? Jag har varit i Bangkok två gånger och känner att jag har långt ifrån koll på alla områden och mycket kvar att utforska. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan, Ylva-Li säger:

Tack för en bra  recension!! Jag blir sugen på att testa hotellet nu i sommar. Synd att poolområdet inte imponerar bara, jag gillar en lyxig pool!!

Har du lust att utveckla varför du tycker att det är ett av Bangkoks bästa lägen? Vad finns i närheten? Jag har varit i Bangkok två gånger och känner att jag har långt ifrån koll på alla områden och mycket kvar att utforska. 

Hej. Nära till BTS (både asok och phrom phong här) är per automatik bra läge, men gångavstånd till shopping/mat som Terminal 21 vid Asok, och även gatumat och flera andra restauranger, samt 7/eleven.

Läs även mina inlägg i kategorin "Bangkok för dummies" för att orientera dig mer i några av de vanligaste områdena där turisterna brukar hamna. http://tastelikechicken.se/category/bangkok-for-dummies.html Det kommer så småningom ett inlägg om det här området också där Radisson ligger, typ öster om Asok ner mot Thong Lo.

Mina favoritpooler finns listade längst ner i inlägget http://tastelikechicken.se/category/topplista-bangkok-hotell.html

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×