Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
ThailandsboendeKille

Boende i Thailand, ska resa till Sverige några dagar, pass giltighetstid?

Rekommendera Poster

Bor sedan några år i Thailand, har upphållstillstånd pga gift med thai och workpermit då jag har fretag i Thailand, ska nu resa några dagar till Sverige och ser att passet går ut i November, kan man resa ändå och komma in i Thailand igen när det är under 6 månader kvar på giltighetstiden på passet? Ska fixa ett singel Reentry visa. Någon som vet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

6 månaders regeln ÄR borttagen, varit så i flera månader och normalt sett borde ALLA numera vara informerade.

Å andra sidan måste du alltid ha ett giltigt svenskt pass så länge du ämnar vara i Thailand, du ämnar m.a.o. förnya ditt svenska pass på ambassaden i Bangkok när du kommer tillbaka, helt ok.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

6 månaders regeln ÄR borttagen, varit så i flera månader och normalt sett borde ALLA numera vara informerade.

Å andra sidan måste du alltid ha ett giltigt svenskt pass så länge du ämnar vara i Thailand, du ämnar m.a.o. förnya ditt svenska pass på ambassaden i Bangkok när du kommer tillbaka, helt ok.

Tack for svar, men jag tror INTE att alla vet detta, tråkigt att du skriver och antagligen menar att man är en idiot for att ALLA inte är informerade om detta, tur att det finns andra forum där man kan fråga om saker.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu missförstod du ThailandsboendeKille mig ordentligt. Det jag MENAR eller PÅSTÅR är att ALLA passkontrollanter kanske ännu inte fattat att 6 månaders regeln är borttagen. Detta gäller ÄVEN viss incheckningspersonal på flygplatsen.

En ursäkt vore nog lämplig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu fliken jag in med en pass fråga som handlar om annat hoppas detta är ok.

Pojken har pass som vi fixade åt honom vid ca 6 månaders ålder pga av resa.

Kan det bli problem om man använder samma pass nu när han är 3 år gammal?

Tänkte på att han kanske inte är jättelik bilden i det passet.

Någon som har erfarenhet av detta

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Absolut INGA problem, vi har åkt med våra ungar fram och tillbaka i tid och otid, barnen såg i princip helt annorlunda ut (inte minst hårfärg och längd) sista gångerna de använde sina gamla pass men inga problem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×