Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
MrTomTom

Maxpris på hotellnatt i Thailand?

Rekommendera Poster

Hotell pris snack  ;)

Vad anser ni er maxgräns går vad gäller hotell i Thailand?

Ok,en del är överprisade, speciellt dom välkända hotellen, som sällan eller aldrig sänker sina priser alá Thailogik,om det nu beror på dåligt management eller bara deras policy,men sällan man ser Sheraton mm ger discounts ,hellre står dom med tomma rum !

Men till frågan.

Min maxgräns går vid 999:- sedan om man vill och kan så en natt kan jag gå upp till typ 1299:- inte en krona mer

Vad säger ni?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Max 2000 baht förutom på Koh Samet där går det åt en tusenbahting till.

Mina krav är små, hyfsat mjuk säng, ac, kylskåp och tillgång till dusch.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En svår fråga...beror som Evert skriver lite på vart man är, men också hur länge man är borta. Är man bara borta i 2 veckor så spelar priset mindre roll än om man är borta i 3 månader. Betalar själv nästan alltid mer i Bangkok än på stranden.

Vid längre resor har vi haft en mjuk gräns på runt 2000THB. Runt 3000 THB vid kortare resor. I bangkok brukar det ligga på mellan 3-4000THB. Mer än det tar emot.

Nästa resa börjar vår förstfödde bli ganska stor + att vi kommer vara 4. Så jag kommer nog får revidera upp siffrorna något inför nästa resa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag och tjejen kommer vara borta ca 70 dagar, då går det inte med 1000svkr/natt

Eller,?

Vi har rest runt senaste 15 åren i Asien och har hyffsad bra koll på priser och betalar helst inte ett öre mer än nödvändigt,men vill ha bra standard.

Men har som jag sa märkt att dom stora hotellkedjorna vägrar stort att ge rabatt

Vi planerar vår resa med start i februari 2015, för nästa  Dec2015-Jan2016 resan, då bokar vi och betalar vinterns resa med peak seasons först typ jul O Nyår,tidig bokning och tjänar in ca 1000:-

några bokningar fram tills resan/månad gör att det känns ok,

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väldigt olika faktiskt...

Senste resorna har ja betalat mer per natt än jag gjort tidigare... Har börjat tycka om lite mer "lyxiga" hotell :P

Har inget maxpris utan bedömer det från gång till gång...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag och tjejen kommer vara borta ca 70 dagar, då går det inte med 1000svkr/natt

Eller,?

Vi har rest runt senaste 15 åren i Asien och har hyffsad bra koll på priser och betalar helst inte ett öre mer än nödvändigt,men vill ha bra standard.

Men har som jag sa märkt att dom stora hotellkedjorna vägrar stort att ge rabatt

Vi planerar vår resa med start i februari 2015, för nästa  Dec2015-Jan2016 resan, då bokar vi och betalar vinterns resa med peak seasons först typ jul O Nyår,tidig bokning och tjänar in ca 1000:-

några bokningar fram tills resan/månad gör att det känns ok,

Jag har 1000 bath som maxgräns på långresor och tycker att jag bor bra. Åker dock inte till dyra turistorter och stannar länge på varje ställe vilket gör priset mer prutbart. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi brukar snitta ca 1000:- SEK per natt på bra hotell med frukost för hela familjen (2+2). Hittar vi bra pris på flygbiljetter så lägger vi gärna lite mer pengar på hotellen.

Samtidigt så brukar vi vara borta 2-3 veckor, inte 70 dagar som ni planerar. I så fall hade vi nog valt lite enklare boenden. De senaste 4 åren har vi valt bättre hotell än vad vi gjorde på de första resorna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi ska vara borta i lite över 90 dagar i vinter. 1000kr/natt funkar inte då, i alla fall inte för oss. Vi ska däremot resa runt och får anpassa oss lite. Ska bl a vara 4-5 dagar i Singapore. Lite andra priser där än i Bangkok :)

Satsar på max 500kr som genomsnittspris, men helst under.

Kan tillägga att jag lägger ganska mycket tid på att hitta erbjudande etc. Inte nödvändigtvis för att få det billigast möjligt, men för att jag tycker det är kul. Sitter hellre och söker på hotell och reseplanerar än ser på ett dåligt tv program.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×