Blixt84

Khao Lak eller ?

4 inlägg i detta ämne

Hej

Har rest till Thailand under många år och betat av Koh Chang, Kata, Karon, Samui, Hua Hin.

Funderar nu på Khao Lak.

På önskelistan står fina bad utan för höga vågor, små mysiga restauranger,inte för stort hotell, shopping till det dagliga (resten är redan avklarat i Bangkok).

Vad säger ni ska vi ta Khao Lak eller har ni något annat förslag ?

Hälsningar

M

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kho Lipe = Fantastiska stränder, bra snorkling direkt från ön, dyrt, sisådär restauranger och mycket folk.

Khao Lak = Fantastiska ständer där man inte behöver trängas och bra restauranger.

Personligen skulle jag välja Khao Lak mest på grund av att det är enklare att ta sig dit. En annan favorit är Koh Bulon men då ska man gilla att det är lite öde:).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gillar Khao Lak, men Khao Lak kräver också lite av dig som besökare om du ska få ut det mesta av stället. Dvs att man är en så kallad aktiv resenär. Khao Lak är egentligen en liten by, men dagens benämning inkluderar en kuststräcka på flera mil med otaliga stränder och små byar.

Man kan absolut ha en fin semester bara på en av stränderna, utan att röra sig mig än från hotellet till stranden och huvudvägen, men då menar jag man missar det bästa med Khao Lak.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu