Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
ThomasCarlsson

holidayphone Eller Dtac???

Rekommendera Poster

Hej. Jag kommer att åka ner själv till AoNang i Januari för första gången i mitt liv.

holidayphone är en fördel då allt är fixat redan innan resans början..

Visst är det billigare med Dtac som det nu heter. Var in på deras sida och tittade lite och den är rätt trasslig måste jag säga.. svårt att förstå vad man behöver och vad man får.

holidayphone är enkelt att förstå och enkelt att beställa.

Själv är jag lite så att jag har nog med saker att tänka på när jag åker dit med familjen och att ha sånt klart redan från början kan vara skönt och vara värt pengarna.

Resan för oss kostar ändå nästan 40 lök..

Så är det ett bra alternativ att köpa detta här i sverige och ha det klrt då man kommer dit?

Någon med erfarenhet av just holidayphone??

Alla våra telefoner är olåsta och går att sätta vilket kort som helst i.

Mest surfplattan som kan vara skönt att kunna surfa.. facebook.. mail.. och annat.

Hur är 4G utbrett i Thailand?

Mvh Thomas Carlsson.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köper kontantkort därnere, nu är det ju registreringskrav vad jag förstått (kom hem i april så jag vet inte).

4G kan du nog glömma vad jag förstått, men WiFi finns ju på dom flesta ställena. Behöver du telefon öht? Kan vara värt att fundera över. Jag gillar skype-out för att ringa hem tex när jag har Wifi.

Om du nu vill ha ett sim, så det jag använt är 1-2 call från AIS. Lite meckig hemsida och så, men tja den har fungerat (tror inte den gör det nu, kortet alltså då jag inte reggade mig innan jag åkte hem).

Så, fundera mer på om du klarar dig utan surf, mail och annat på beachen. Och kör WiFi när du har det istället. Om du nu inte skall flytta dit.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hoppa in på en DTAC-butik och förklara vad ni vill ha så löser det sig. Eller vilken operatör som helst för den delen.

4G fungerar alldeles utmärkt, dock lite beroende på var  man bor kan jag tänka mig. Här i Jomtien/Pattaya fungerar det bra.

DTAC täckningskarta för 4G: http://www.dtac.co.th/en/4g/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köper du holidayphone får du ett dtackort fast får betala 10 gånger mer för det..

Ett dtac kortkostar 49 baht på 7 eleven i Thailand sen laddar du på med så mycket pengar och surd som du vill ha.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köp ett kort därnere! Finns färdiga paket med dtac om man vill ha det extra smidigt.

Annars köper du bara kortet och laddar med pengarna själv. Inställningarna är inte svåra.

Jag har även ett nummer från vidarekoppla.se

När jag köpt thaisimkort så vidarekopplar jag bara till det.

De här hemma ringer dig billigt då.

Vill man vara riktigt nåbar så kan man även vvidarekoppla tex sin mobil till numret hos vidarekoppla.

Man får samma funktion som hos holidayphone!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köp DTAC. Väldigt enkelt, stabilt och billigt

Det är bara att instämma, jag har kört DTAC i ca. 6-7 år och aldrig haft något problem. Funkar lika bra uppe bland risfälten som här i storstan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad motsvarar detta hos dtac?

Thailändskt data-simkort.

7 dagar obegränsad mobilsurf ingår.

Perfekt för din surfplatta, WIFI-hotspot eller om du bara vill surfa med mobilen!

Förskottsbetalt och tryggt: Ingen bindningstid, inga fakturor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad motsvarar detta hos dtac?

Thailändskt data-simkort.

7 dagar obegränsad mobilsurf ingår.

Perfekt för din surfplatta, WIFI-hotspot eller om du bara vill surfa med mobilen!

Förskottsbetalt och tryggt: Ingen bindningstid, inga fakturor.

Det är exakt samma fast billigare.

http://www.dtac.co.th/en/prepaid/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan

En varning.

Jag köpte ett holidayphonekort + 2 refillcheckar och 4 timmars samtalstid (jag är lat och ville slippa greja med såna här saker på semestern). Jag har två gånger tidigare använt mig av holidayphone och det har funkat ok båda gångerna. Den här gången gjorde det inte det. Jag fick ett simkort i en första leverans. Fick inga refillcheckar och inget nummer att vidarekoppla telefonen till. Klagade via hoidayphone hemsida. Fick efter många om och men koden för en refillcheck mailat till mig samt vidarekopplingsnummret. Problemet var bara att jag då redan var i Thailand och telefonen låg hemma så den kunde jag inte längre vidarekoppla. Den sista refillchecken fick jag aldrig. Har hört av mig till holidayphone för att kanske kunna få tillbaka lite pengar för det de ej levererat men det verkar inte gå så bra. Dom verkar inte längre ha någon Svensk support för om jag skriver på Svenska så svarar dom inte. Skriver jag på Engelska så svarar dom att dom skickat ärendet vidare. Nästa resa köper jag allt på plats i Thailand. Det lär inte bli struligare men en hel del billigare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×