Blixt84

White Sand beach Koh Chang

7 inlägg i detta ämne

Hej

Nu är det nog fem år sedan vi var på Koh Chang, är White Sand beach sig likt eller har ni något annat att rekommendera ?

Sist bodde vi på Koh Chang Kacha (utan magsjuka) helt ok men lite mycket charter över det hela.

Vilken är bästa stranden och har ni något riktig mysigt lite hotell vid strandkanten att rekommendera ?

Tack på förhand !

M

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var på WSB för ngt år sedan och min känsla då var att det var relativt begränsat med byggnationer. Det kan iofs ändra sig fort, men du kommer säkerligen att känna igen dig.

Kan annars rekommendera Lonley Beach. Liten mysig strand nere i söder. Mer laid back backpacker feeling. Vi bodde på Bhumiyama Beach Resort som har fint poolområde i kanten av stranden. Frukost med utsikt över havet. Det man ev saknade från WSB var området med streetfood

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag lånar tråden lite :) WSB påminner det om Kata och Karon? Vi funderar på att åka dit i februari. Var ska man bo om man inte gillar typ sådant som påminner om Kata och Karon och tycker Koh Lanta är mysigt en vecka, sen är det för lugnt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag lånar tråden lite :) WSB påminner det om Kata och Karon? Vi funderar på att åka dit i februari. Var ska man bo om man inte gillar typ sådant som påminner om Kata och Karon och tycker Koh Lanta är mysigt en vecka, sen är det för lugnt.

Ja inte skulle jag då välja WSB,för mycket turist fäller både på stranden kvälls tid och huvudgatan.

Själv skulle ja föredra området i mitten av ön, det runt templet Klang Prao.

Där kan du genuina restauranger, Där Thai går och äter, prisnivån är avsevärt mycket lägre än WSB.

Från Templet sett så sträcker sig detta område ca två km åt bägge håll ock mer genuint än övriga ön.

Du kan väja hotell strand nära eller bo en bit från stranden.   

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu