Eliasf

Köpa eller hyra, budget

15 inlägg i detta ämne

Hej jag undrar  om man ska flytta till Thailand ska man köpa eller hyra lägenhet/hus? Och kan man klara sig på runt 8-10k i månaden? Sem har jag en del pengar på banken oxå som ja kan köpa flygbiljett för och som kan gå till huset eller lägenhet.Vad kostar det ungefär att leva i en månad utan att leva lyx?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej jag undrar  om man ska flytta till Thailand ska man köpa eller hyra lägenhet/hus? Och kan man klara sig på runt 8-10k i månaden? Sem har jag en del pengar på banken oxå som ja kan köpa flygbiljett för och som kan gå till huset eller lägenhet.Vad kostar det ungefär att leva i en månad utan att leva lyx?

Ska du absolut flytta till Thailand, vilket jag inte förstår att en del gör, ska du absolut inte köpa hus. Som farang får du ej äga marken, ditt hus står på. Hyr hus eller lägenhet. Och som Jimmieboy säger! Väldigt billigt i Thailand, om du håller dig ifrån turistorterna. 8000-10000 kr lever du bra på några månader.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska du absolut flytta till Thailand, vilket jag inte förstår att en del gör, ska du absolut inte köpa hus. Som farang får du ej äga marken, ditt hus står på. Hyr hus eller lägenhet. Och som Jimmieboy säger! Väldigt billigt i Thailand, om du håller dig ifrån turistorterna. 8000-10000 kr lever du bra på några månader.

Okej tack för svaret så de är bättre att hyra en lägenhet eller rum isåfal?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eller hyra ett hus. Också väldigt billigt, om du håller dig utanför turistorterna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

JA!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vore kul att veta lite mer om dig.

Om du nu flyttar ner till thailand vad ska du arbeta med där nere?

Har du varit i thailand innan? Om ja så var?

Vad  med thailand ärendet som lockar att du vill flytta ner och hur länge ska du stanna?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad  med thailand ärendet som lockar att du vill flytta ner och hur länge ska du stanna?

Jag hade inte tänkt och flytta nu kanske om nått år, ja har vart i Thailand i Bangkok,koh samed o patong, jag gillar bara landet o trivs där

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade inte tänkt och flytta nu kanske om nått år, ja har vart i Thailand i Bangkok,koh samed o patong, jag gillar bara landet o trivs där

Under hur långa perioder har du varit i Thaland?

Är ju skillnad att vara där på semester några veckor nån månad och att bo där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad med just thailand är det som du gillar?

Finns flera andra länder närmare Sverige som är betydligt enklare att hitta jobb och har betydligt mindre kultur skillnader än just thailand.

Misstolka mig inte fel thailand är fantastisk dock är det en sak att turista där och en helt annan att bosätta sig där, speciellt som ungdom.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Elisaf, även jag tycker om Thailand. För mig var Thailand paradiset när man var ung och allt var nytt, desto mer man lärt känna Thailand och hur det verkligen är att leva (bo och jobba) desto längre bort kommer man från det paradisiska.

Har du någon bokstavskombination kanske du kan lyckas, du bör vara medveten om att det inte är direkt lätt att få arbetstillstånd - du bör ha en utbildning (kunskap) som är inte lite speciell. Eventuellt kanske du kan hanka dig fram som engelskalärare, finns även svenska dykinstruktörer. Lönerna är inte höga men kanske du kan hanka dig fram.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Evert, varför skulle det vara lättare med en s.k. Bokstavsdiagnos? ???

Elias, det är många blåögda som sökt lyckan i Thailand och bränt allt vad de äger och dekat ner sig eller blivit sjuka och inte haft bl.a. sjukförsäkringar. Det är inte gratis att få sjukhusvård där.

Och det finns många fattiga arbetslösa Thailändare som står i kö för jobb. Och så väldans högutbildad lär du inte hinna bli till du blir 17 år!

Tänk efter vad det är med Sverige du inte gillar som du sa, och vad det är som skulle vara bättre i Thailand.

En ensam tonåring är nog ett lätt byte för skojare och kriminella. Vet du att korruption tyvärr är utbrett även inom myndigheter.

Och du vet väl att det är militärdiktatur i Thailand.

Det är inte fel att ha drömmar och det är klokt av dig att höra dig för på ett thailandforum som du gjort här.

Har du inga vuxna hos dig som du också kan prata med?

Jag råder dig till att skaffa dig en utbildning hemma i Sverige innan du försöker förverkliga dina drömmar.

:pra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu