Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Chryzaliz

Talat Rot Fai i Bangkok

Rekommendera Poster

Janne Källman tipsar om denna marknad i Bangkok. Kolola videon så berättar han själv var den ligger och hur man tar sig dit.

Den är väl värd ett besök, bättre än grannmarknaden Chatuchak.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Stone

Måste vara en gammal video, marknaden har flyttat långt ifrån JJ.

Ligger på Sri Nakarin Road Soi 51 nu, bakom Seacon Square.

https://plus.google.com/116609203963949390861/about?gl=se&hl=sv

Blev tvungen att köpa en resväska till för att få hem allt jag köpte där senast.  :kla

De värst turisthorderna verkade inte ha hittat dit ännu, mest thailändare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den har flyttat Stone skriver. Ligger rätt långt ut från centrala bkk med hård trafik, men är man beredd att shopa så är det kanske värt det. Originalet var niceare men den ny är fin med.

Det har desutom öppnat en Talat Rot Fai 2 av samma ägare med centralare läge. Ligger bakom shopping centret Espalande så enkelt med MRT. Öppet alla dagar utom måndagar från klockan 17. Mycket bra alternativ om man inte vill resa hela vägen till ettan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det har desutom öppnat en Talat Rot Fai 2 av samma ägare med centralare läge. Ligger bakom shopping centret Espalande så enkelt med MRT. Öppet alla dagar utom måndagar från klockan 17. Mycket bra alternativ om man inte vill resa hela vägen till ettan.

Det var nog ett ännu bättre tips med tanke på läget och öppettiderna. Tack!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den har flyttat Stone skriver. Ligger rätt långt ut från centrala bkk med hård trafik, men är man beredd att shopa så är det kanske värt det. Originalet var niceare men den ny är fin med.

Det har desutom öppnat en Talat Rot Fai 2 av samma ägare med centralare läge. Ligger bakom shopping centret Espalande så enkelt med MRT. Öppet alla dagar utom måndagar från klockan 17. Mycket bra alternativ om man inte vill resa hela vägen till ettan.

Sorry mina stavfel och särskrivningar i mitt inlägg. Jag var rätt trött när jag skrev detta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×