trskial

Vintern 2015/2016 Thailand

9 inlägg i detta ämne

Nu är vi i planeringsstadiet på att besöka Thailand med avresa sista helgen i Januari och vara borta en 16-17 dagar.

Jag tänkte vi kör en tråd för oss som bokat resa till Thailand vintern 15/16 eller ska åka.

Passar på att fråga alla Er vana thailandsresenärer, när släpper Thai egentligen resor med avresa slutet på Januari 2016? Uppdaterar ständigt mig på deras sida och fortfarande kan man bara boka med avresa första veckorna i Januari 2016.

Funderar också på det, gjorde alla steg på en bokning men betalade inte för jag ville se om man kunde boka platser och visst det gick. Valde både business class och economy, i båda klasserna fanns 5-10 lediga platser i flyget, kan det verkligen stämma att folk redan nu har bokat för Januari 2016 med Thai och Oslo-Bangkok, samtidigt boka platser på flyget så att det bara finns 5-10 lediga platser i flyget?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man brukar kunna boka resa 11 månader innan dagen för hemresan.

Om du vill resa i slutet på januari och komma hem i mitten på februari så bör du alltså kunna boka i mitten av mars.

Hoppas du förstår hur jag menar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är konstigt ändå för på flygresor.se när söker där hittar sökmotorn avgångar med Thai i slutet på Januari 2016, Oslo-Bangkok men tillbaka finner han inte.

Qatar, det finner han både utresa och hemresa.

Ska hålla ögonen öppna ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kan också kontakta en resebyrå som har avtal med Thai t ex Jordenresor eller Jade. Då bevakar dom dina resdatum, lägger in en prel bokning och sen kan du slå fast den när du tycker att priset är rätt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men är jag garanterad en biljett då eller först när jag betalt?

Ja, du är garanterad plats. Dom håller biljetten till dej fram tills du betalar. Du får ett sista betalningsdatum. Om du inte betalar då så faller biljetten. När du betalt får du e-ticket. Priset på biljetten är fast men flygskatten beräknas den dag betalningen sker. Om det kommer en kampanj och biljettpriset sjunker kan du ändra till detta pris fram till betalningsdagen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Funkar det verkligen att göra så? Hade aldrig hört talas om det innan jag läste om det här.

Svaret har redan givits men jag föreslår att du ringer t ex Jordenresor och frågar ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Funkar det verkligen att göra så? Hade aldrig hört talas om det innan jag läste om det här.

Svaret har redan givits men jag föreslår att du ringer t ex Jordenresor och frågar  ;)

Sarakh kan vill höra att det inte funkar ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu