samen65

söder om Hua Hin

18 inlägg i detta ämne

Åker ner till Thailand fyra veckor i juni månad. Funderade lite på något ställe söder om Hua Hin i en vecka. Har ni några bra tips på ställen och även hotell i prisklassen 400-1000 SEK. Söker lugn och ro och bra utbud på restauranger och barer, hotell med pool ett måste.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Thung Wua Laen Beach 15 kilometer nordost om Chumphon är mitt tips,lugnt o fint med en härlig strand och inga försäljare,solstolar eller parasoller.Bra utbud på restauranger och barer och många resorter till humana priser,vill man ha pool kan jag rekommendera Nana beach hotel,nytt o fräscht med strandnära läge och även en restaurang på beachen med bra mat till vettiga priser.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bästa platsen närmast söder om Hua Hin tycker jag är provinshuvudstaden Pratchuap Khiri Kahn, boende på ex vis hadtong hotel med balkong mot havet ca 1000 baht/natt och Ao Manao som är en av fastlandets bästa stränder ligger nästan inom promenad avstånd.

Hotellet har pool och fantastiskt prisvärd meny på all mat, som är god, googla så hittar du hemsidan

Tung Wua Laen är ju fin strand, men ack så öde när det blir kväll, nästan samma sak i Ban Krut tycker jag, jättefina platser för sol o bad, men öken efter 18 00.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ban Krut för lugn och ro, däremot inte så stort utbud av restauranger och barer(i varje fall inte när vi var där i början av 2014).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bästa platsen närmast söder om Hua Hin tycker jag är provinshuvudstaden Pratchuap Khiri Kahn, boende på ex vis hadtong hotel med balkong mot havet ca 1000 baht/natt och Ao Manao som är en av fastlandets bästa stränder ligger nästan inom promenad avstånd.

Hotellet har pool och fantastiskt prisvärd meny på all mat, som är god, googla så hittar du hemsidan

Tung Wua Laen är ju fin strand, men ack så öde när det blir kväll, nästan samma sak i Ban Krut tycker jag, jättefina platser för sol o bad, men öken efter 18 00.

Hur är shoppingen i Pratchuap Khiri Kahn? Barnen skulle vilja skaffa lite t-tröjor, jeans, Addidas byxor (spelar ej roll om icke äkta) shorts och Converse. Skall man leta i Pratchuap Khiri Kahn eller skall man åka till Hua Hin istället?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ingen shopping att tala om i Prachuap. Inte så märkvärdig i Hua Hin heller, det vanliga turistkrafset, skräddarna och lite t-shirts och jeans kan ni nog hitta med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur är shoppingen i Pratchuap Khiri Kahn? Barnen skulle vilja skaffa lite t-tröjor, jeans, Addidas byxor (spelar ej roll om icke äkta) shorts och Converse. Skall man leta i Pratchuap Khiri Kahn eller skall man åka till Hua Hin istället?

Shoppingen i Pratchuap är inte märkvärdig, det är dock en väldigt stor marknad där fredag eller lördag som sträcker sej efter i stort sett hela den långa strandpromenaden som är klart intressant att vara med på om man kan. När det gäller Hua Hin så är det en av dom absolut bästa ställena i Thailand att shoppa på, stort utbud av det mesta man kan hitta i Thailand. Den ordinarie nattmarknaden mitt i stan är den som är mest turistorienterad men det är ändå bra utbud av både prylar kläder och framförallt väldigt bra mat. Vid sao Paolo hospital har man ytterligare en marknad för kläder och mat som har mer locals som besökare, sen finns också en gigantisk marknad varje tisdagkväll en bit från järnvägsövergången på vägen mot Palu. För "äkta" varor har du ett stort köpcentrum som heter Market Village ungefär mitt mellan hua Hin centrum och Kao Takiap, converse har en egen butik vid Phetkasem mitt i centrum vid Swensens glass.

Shopping och mat finns hur mkt som helst i Hua Hin.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns ju även Cicada Market i södra delen av Hua Hin mot Takiap. Har inte varit där ännu men det finns kanske någon annan här som varit där?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inte handlat i butiken i Hua Hin, bara varit inne och kollat. Köpt flera par Converse i Bangkok som senast kostade 1050 baht i april förra året.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi köpte på beställning för 2 år sedan då var det billigt mot hemma, minns inga prisr, men det varierade rätt mkt på vilken modell man var ute efter och vissa var det inte alls stor skillnad på. Men då var ju växelkursen närmare 1 på 5, med nuvarande kurs så är det inte alls säkert att man kan hitta något som är riktigt prisvärt om man söker äkta vara.

Så länge som kursen är som den är, och samtidigt som prisnivån på många saker i Thailand stigit lite grann så är det inte riktigt så billigt längre där för tillfället, kopior av det mesta kan man ju ändå hitta och ibland så är det faktiskt förvånande bra kvalité på en del kläder man betalat lite och ingenting för.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu