Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Plexus

Hur tidigt kan man lämna in bagaget på Thai i Bangkok?

Rekommendera Poster

Om man har checkat in online, kan man då "droppa" bagaget typ ca 12 timmar innan avgång? Om nån undrar varför så kan man tillbringa tiden i loungen gratis med dusch och alla facililiter istället för att betala en extra hotelldag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att det upphört pga för få incheckningar. Kopierat från Wikipedia:

"City Air Terminal (Makkasan Station) Check in service

From 4 January 2011, a baggage check-in service began for passengers traveling on flights operated by Thai Airways International, 8 a.m. to 9 p.m. Passengers checking in at Makkasan station (the city air terminal) were required to purchase an Express Line ticket and check in at least between 3 to 12 hours in prior to flight departure, . Bangkok Airways discontinued baggage check-in service in this facility on 13 June 2011. However, very few passengers use the Makkasan station check in service with as few as 20 or less per day.[10] The SRTET stated that they wanted to encourage further airlines to use the City check in service in early 2014 with a target of 1000 people a day by late 2014.[11] However, in July 2014 the SRTET stated that it would most likely cease check in operations as only 10 people were using it a day with only 200 pieces of luggage checked in each month. The service was costly the SRTET 5.27m baht a month.[12] Check in services were subsequently ceased in September 2014."

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har checkat in cirka 6-7 timmar innan vid några tillfällen. Vet inte vad gränsen är. Men du kan väl låsa in eller lämna in väskan på bagage sevice annars.

Check in vid makkasan. trist att det inte funkade men helt förståligt. I Hong Kong funkade det kanon när jag bodde där. Checka in mig själv och bagaget på förmiddagen, sen jobb innan man tog airport express ut till flygplatsen på kvällen. Men HK är ju en helt annan stad.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har checkat in cirka 6-7 timmar innan vid några tillfällen. Vet inte vad gränsen är. Men du kan väl låsa in eller lämna in väskan på bagage sevice annars.

Check in vid makkasan. trist att det inte funkade men helt förståligt. I Hong Kong funkade det kanon när jag bodde där. Checka in mig själv och bagaget på förmiddagen, sen jobb innan man tog airport express ut till flygplatsen på kvällen. Men HK är ju en helt annan stad.

   

Ska han till Loungen efter passkontrollen blir det väl svårt att checka in väskan i efterhand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×