Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Knappen

Flygstolen, erfarenheter?

Rekommendera Poster

Har hittat billiga flyg med emirates, via flygstolen.se

någon som har erfarenhet av dom?

När man googlar på flygstolen kommer bara negativa svar upp, men kanske oftast då man skriver om de tänker jag?:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bokat med dem de tre senaste gångerna, funkar bra!

Har meddelat snabbt när flygbolaget gjort tidtabellsändringar etc.

Är väl inte så mycket som ska kunna krångla i normalfallet oavsett vilken nätresebyrå man väljer?

Det som kan strula är väl om flygbolaget eller du själv måste göra nån förändring som kräver att de blir en mellanhand.

Hade nåt strul med en bokning där vi inte kunde komma åt den på grund av nåt konstigt fel. Efter ett mail fixade de det på ett par timmar.

Seatning etc. har vi kunnat fixa utan deras inblandning via tripcase eller flygbolagets egna hemsida så deras servicepaket känns ganska onödigt att betala för...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok tack för snabba svar:) men nu hittade vi sto-bkk för 9000:-/2 pers direkt från emirates:)

Såg föressten att för och mellannamnet inte fick något mellanrum mellan namnen, varken på någon av oss, det är väl inga större problem?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok tack för snabba svar:) men nu hittade vi sto-bkk för 9000:-/2 pers direkt från emirates:)

Såg föressten att för och mellannamnet inte fick något mellanrum mellan namnen, varken på någon av oss, det är väl inga större problem?

Boka direkt med Emirates. Strular nåt så har ni igen det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med,boka direkt med Emirates så slipper du mellanhänder. Min erfarenhet är att när du hittar ett bra pris och knappar dig fram till själva bokningen så läggs det på massa andra avgifter och på det urusel service.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med,boka direkt med Emirates så slipper du mellanhänder. Min erfarenhet är att när du hittar ett bra pris och knappar dig fram till själva bokningen så läggs det på massa andra avgifter och på det urusel service på bokningsajterna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, vi har bokat dom nu, via emirates.

Det blev runt samma pris endå, på flygstolen sto-samui - bkk-sto gick det på 1050:-/2 pers, på emirates 9400:-/2 pers dock endast till bkk, så vi får köpa inrikesflyget separat, känns skönt endå, kan tänka mig att service mm är bättre där:)

Vi landar i bkk kl 12, vilken tid vågar man boka inrikesflyget?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi landar i bkk kl 12, vilken tid vågar man boka inrikesflyget?

Det beror helt på vilken veckodag ni landar, på helgerna 3-4t på en vardag kan det räcka med 2-3 t efter ankomsttiden :)

Jag gillar dok att ha ca 4 t på mig, fall i fall det blir förseningar osv, man skall trots allt genom tullen och allt så upp till inrikses för incheck :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi landar i bkk kl 12, vilken tid vågar man boka inrikesflyget?

Det beror helt på vilken veckodag ni landar, på helgerna 3-4t på en vardag kan det räcka med 2-3 t efter ankomsttiden :)

Jag gillar dok att ha ca 4 t på mig, fall i fall det blir förseningar osv, man skall trots allt genom tullen och allt så upp till inrikses för incheck :)

Hade du bokat med flygstolen hela vägen till Samui på samma biljett så hade du sluppit bekymra dig!

Nu blir det ditt ansvar att hinna med inrikes.

Men som Karolina säger så hade jag satsat på 3 timmar eller mer!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×