Lielalle

Air china VS emirates

16 inlägg i detta ämne

Air China var absolut helt ok, men Emirates var snäppet bättre. Det som är avgörande är priset, flygtid om mellanlandning. Strejkrisk väger jag också in, brukar undvika Europeiska och Nordiska bolag numera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan bara instämma med alla här över, Emirates! ( aldrig åkt med China air, men 4 gg med Emirates till Thailand) :)

Jag gillar också Dubais flygplats, tycker det är en skön stopp på resan, kan gå och titta i taxfree, sträcka på benen, äta lite osv Sen är den riktigt fräsch också.. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gott - flyger med dom snart.Hur är det med tullregler BKK-DUBAI-SVERIGE?

Går det köpa alkohol på Arlanda och ha i handbaget i Dubai i väntan på BKK-flyget? Eller ska man handla i Dubai båda vägarna?

/ OlofB

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Går det köpa alkohol på Arlanda och ha i handbaget i Dubai i väntan på BKK-flyget? Eller ska man handla i Dubai båda vägarna?

/ OlofB

Du måste handla i Dubai båda vägar :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om man struntar i prisskillnaden, vilket av dessa två bolag ska jag resa med?

Då är det helt klart Emirates. Att flyga med Air China är bara värt det om du får ett väldigt bra pris på dina biljetter. Ingen vidare service, dålig mat och gamla plan med filmutbud från 1940-talet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

/ OlofB

Du måste handla i Dubai båda vägar :)

Nja, vi handlade på taxfree i Göteborg och hade med oss flaskorna i handbagaget hela vägen till Bangkok. Priserna på taxfreen i Dubai är lite dyrare än i Sverige, tex parfym köper du billigare på nätet här hemma.

Annars är jag personligen inte så imponerad över Emirates och väljer nog hellre tex Turkarna. Mellanlandning var inget vi tyckte om, och resan blev väldigt lång GOT-BKK tack vare alla mellanlandningar trots relativ kort väntetid. Vete tusan om jag inte hellre även åker med Finnair, trots deras alla brister...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska flyga med Emirates, är taxfree priserna hyfsade i Dubai, jämfört med Suvan?

Kolla priser i länk nedan så kan du själv jämföra en del priser på Whisky:

http://online.dubaidutyfree.com/ddf/category/liquor-whisky/_/N-7x7

http://www.airport-dutyfreeshopping.com/web/content/en/se9a/liquor_5/special_offers_11/liq_whi_so_1.jsp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu