Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Linken

SIM-kort till iPad

Rekommendera Poster

Tänkte ta med min iPad till Thailand i mars.

Var får jag lättast tag i ett sådant på plats?

7-Eleven? Funkar det ? Ta med paddan och de hjälper till?

Är där i två veckor.

Ungefärlig kostnad?

Tacksam för svar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska du vara på någon öde plats i Thailand, annars brukar det vara fri wifi åtminstone i allmänna platsen på de flesta hotell så du kan surfa eller messa.  Och så finns väl internetcafé. För att använda den som kamera behöver du inte internet. Ska du bara vara där 2 veckor så lägger du nog tiden på annat än att surfa.

Är du beroende av den så vet kanske någon annan hur det går till. Jag har inte ens abonnemang på min härhemma.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har heller inte SIM-kort här hemma utan kör via mitt trådlösa.

Tänkte att det kunde va bra att ha på hotellet dock. Tyckte det stod att det fans wi-fi men att det inte var grattis.

Funderade på om det blev billigare att köpa kort här då.

Men du har säkert rätt. Vem har tid att surfa när man bara är här två veckor. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi köpte till padden vid Suvvan. När man kommer ut efter att man gått genom tullen så går man till höger. Där står även de som förbeställt sina taxin. Minns ej vad ett 2 veckor kort kostade men fungerade bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi köpte till padden vid Suvvan. När man kommer ut efter att man gått genom tullen så går man till höger. Där står även de som förbeställt sina taxin. Minns ej vad ett 2 veckor kort kostade men fungerade bra.

Jo, de stora mobiloperatörerna har ju butiker på flygplatsen. Nackdelen är att det brukar alltid vara mycket folk där som behöver ha hjälp med grejerna och jag har iaf. inte ro att stå och vänta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

True move tror jag att abonnemangs firman heter, köpte ett 30 dagars sim kort, kostnad 299 bath och eftersom jag hade den i telefonen så la jag till 200 bath så kunde jag ringa för det (men det hände aldrig).

Såg detta på ett stort antal ställen med telefon inriktning men vi köpte vårt på MBK.

Funkade perfekt i Bangkok, Koh Chang, Krabi och Koh Samui.

Det var bara att öppna sim korts hållaren in med sim kortet, upp kom signalen för abonnemanget, sedan var det bara att köra hur smidigt som helst.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rubriken var sim-kort till iPad därav mitt svar om abonnemang, wi-fi finns väl på alla plattor och anslutningar kommer mer och mer på alla restauranger och barer på hotell kan det kosta en del på rummen men i lobbyn brukar det finnas på alla hotell.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns det sim till iPad på flygplatsen på Phuket också? Den är ju betydligt mindre än den i Bangkok.

Jag är ganska så oteknisk, är det bara att plugga in och köra eller kräver det inställningar?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet någon var man lättast får hjälp med att köpa och installera sim kortet till ipad i Ao nang eller när Krabi flygfält?

Stanna till på BigC när ni passerar på väg från Krabi flygplats till AoNang. I bottenvåningen på Big C finns flera små elektronikbutiker, tror säkert att de kan hjälpa dig där.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×